Alla inlägg under augusti 2009

Av Maria - 31 augusti 2009 09:57

Så var helgen borta igen. Jag har tråkigt nu när jag inte jobbar längre... Att inte jobba, att inte ha något att göra varje dag är ju pest.. Jag vill ju såå gärna jobba igen... Det enda som är bra är ju att jag kan vara med hundarna och få träna.




Den här veckan ser jag fram emot helgen som kommer. Då ska Katarina och jag åka till Tånga hed på Bäst i Väst med hundarna. Vi åker fredag och hem söndag. Bara en massa snygga briarder, utställning och lydnad. Det ska bli jättekul! :)





Lite bilder från helgen.. Tog bilder imorse med en annan kamera som jag lånat av pappa men dom får jag lägga in senare för jag hade visst inte rätt sladd för överföring. Trodde det var samma som till min kamera men icke. Här kommer en de av de andra bilderna iallafall...




 


 Oscar har påbörjat Dizz'cos fotbollsträning. Det är ett måste att kunna enligt oscar... Och vi är ju en fotbollsfamilj så det är ju bara att hänga på....  :)






 



 Peggan och Dizz'co busar i soffan... :)






 


Kom ska jag pussa dej!!





 



 Och sara och D... D skruvade sej och ville inte alls bli buren... Han biter henne i fingrarna.. !

(den här bilden fick jag inte alls lägga ut sa sara så jag hoppas hon inte ser den)

:)






 Sen måste jag säga grattis till Therese som äntligen har hittat en ny hund. Efter att ha haft Rottisen Meja på prov ett tag har hon nu flyttat till Therese på heltid. Nu är hon sundänge-bo! Grattis! Sätt fart och ta Lp2 innan jul!











Av Maria - 29 augusti 2009 21:56

Jag har fått en rabattcheck från Royal Canin på 100 spänn. Det är ett specialfoder från RC för dalmatiner.





Ger mina hundar annat så vill du ha checken (eller känner nån som vill) hör av dej så skickar jag den på posten..






Pia med acke och wilma har med fått en som hon inte ska använda så det finns två..  :)



Av Maria - 28 augusti 2009 18:36

Sen dagen jag hämtade hem Dizz'co så har jag funderat på hur jag ska ha hundarna i bilen. De första dagarna fick han sitta längst fram i bilen men sen fick han åka med de andra två bak i bilen. Men Peppar är ganska "vild" i bilen. Så fort han ser något som är värt att skälla på så slänger han sej på rutan och ibland är det ju på andra sidan mot vad han sitter. (jag har ingen mellanvägg).. Pegi kan ta stötarna men stackars lilla Dizz'co hamnar ju lätt i kläm. Och det var vad som hände häromdagen. Peppar klev på honom och pip yl.. det var inte alls roligt. Aj aj sa Dizz'co...



Så idag hjälpte katarina mej med att sätta dit kompostgaller (kattstrypare är ju jättebra grejor!).. Så nu åker prickarna för sej där bak medans D har som en egen bur i baksätet. Barnen får med plats. Kanon blev det! Provkört har vi med och alla tre tyckte de var bra. Tack för hjälpen katarina!!..  :)

När sen D växer ur sin plats får Peggan flytta dit och jag får sätta in mellanväggen till pojkarna.. Skönt att det är klart, för om en vecka åker vi till Tånga hed på Bäst i väst.. (Briarder så långt ögat når..) Då vill jag inte att han ska hamna i kläm eller att det ska bli gnäll för att det är trångt..





Idag är D 12 veckor. Vi firade det genom att åka till vetten för att ta sprutan. Hon kände igenom honom överallt (varför vet jag inte egentligen) men hon sa iallafall att det var en mycket fin liten valp och att han var så frisk och fin så... *stolt och nöjd*



Nu ska jag titta lite på tv och roa mej vid datorn.. Ha en bra kväll!!





Av Maria - 27 augusti 2009 21:55



D å D å T.. = Dizz'co å Doris å Tage...


Små och stora i bustagen..  :)





 





Av Maria - 25 augusti 2009 20:38

Nu är nätet tillbaka. Det har de varit ett par dagar men jag har inte haft tid att sitta vid datorn. Har uppdaterat hemsidan med några bilder och annat..


Och nu kommer bilder här i bloggen. Vi har tränat en hel massa, han är ju såå rolig att träna med. Massa sprall, en hel del humör och massa vilja.. Men sen har han den här berömda on-off knappen, han kan slappna av. Cool lugn när han behöver. Han är ju med mej på jobbet och där tittar vi på sopbilar på nära och längre håll. Dom kommer brummande förbi och han bara sitter och tittar.. Glad i alla är han.. Ja, allt som en bra hund ska ha.. Jag kunde inte fått en bättre vovve..  :)




Vi har varit med katarina, Tage och Doris och fotograferat. Jag ville ha nya bilder på samtliga hundar och de har jag fått. Så mycket enklare att vara två.. Katarina har en del bilder på sin sida med, bla två som är himla bra. Gå ut och kolla.. www.tagebriard.se




 


 Dizze 11 veckor







 


 Peggan står fint



 






 








 


Peppar kan med stå fint... om man slänger boll.. Ställa upp honom går inte alls... 





 



 Hopp efter boll..






 



 Ha! Jag tog den...






 


 Och alla fem på ett kort.. Rätt bra eller hur?  :)








 


 Och det bästa sist...  :)




Det var allt...


Ha en bra dag!






























Av Maria - 20 augusti 2009 10:18

...på jobbet..



För mitt nät är fortfarande nere. Igår kollade jag på Tele2s hemsida under driftstörningar men hittade inget så jag trodde de var över. Startade om modemet men fan heller.. Det blinkade inte alls som det skulle. *trött*




Igår var det träningstävling på klubben. Hade ju helt glömt bort att det var Katarinas, min och margaretas tur att hålla i det.. Tur att katarina ringde annars hade jag åkt till sala på fotboll. Nu fick sara åka själv med laget och jag åkte till klubben.


Alla får skriva upp tre moment som dom vill köra och sen blir det lottning. Platsliggning för lydnadsekipage först och sen kör man brukset sist. När katarina och jag körde så kommenderade birgitta oss. Sen var det vår tur att kommendera. Lite nervöst och ovant men det är ju tanken med det här. Att vi nya ska vänja oss för att kunna hjälpa till på riktiga tävlingar sen. Rätt kul var det, trots att man blev lite stirrig emellanåt.


Jag valde att köra med Pegi. Har nämligen tänkt att starta henne på nästa hemma tävling. Ska anmäla så fort jag får mitt nät tillbaka. *morr fräs*

Valde att köra inkallning, hopp och läggande under gång. Inkallningen gick bra, hoppet tjuvstartade hon på och läggande under gång så stannar jag till lite innan jag går vidare, aningens dk då.. :) På platsliggningen så satte hon sej upp efter ungefär halva tiden. Hon är inte van att ligga så där med andra hundar så här behöver vi öva.


Men jag är ändå nöjd, hon var jätteglad genom hela och nu känns det riktigt bra. Det som inte sitter alls är apporten. Men om jag får till de andra momenten kan jag strunta i apporten. Linförigheten tappar hon focus lätt så det är med nåt vi verkligen behöver lägga tid på.



Ska nog åka upp en svänga i kväll med. :)






Sen måste jag berätta om Dizz'co. Jag tror det närmar sej helt rumsren. Igår var första gången som han sa till att han behövde gå ut. Han gick till altandörren, skällde till och hoppade upp mot handtaget. Det var ju bara att rusa och släppa ut honom.. Tänk va? Att man blir så glad över någe sånt.. :)



Nu ska jag jobba lite igen.. Ha en bra dag!




Av Maria - 19 augusti 2009 08:15

Japp så är livet. Den eländiga åskan tog mitt nät.. Eller inte bara mitt, Tele2 har tydligen problem över hela sverige. Men varför kunde inte mitt få fungera!!??!! Ahhaaahhhh!!!! Jag blir tokig att inte ha nån dator, det är hemskt... Är jag beroende?? Nä skoja eller?  :)





Så nu vet ni varför det inte händer något på min sida eller i min blogg.. Mitt liv är i spillror tills nätet fungerar igen.. Nån sluttid på problemet fanns inte igår heller enligt min privata support Linda som jobbar på supporten.. Än, håller tummarna för att det finns det idag..





Lille D är med mej på jobbet. Han sover sej igenom dagarna, såå duktig är han. Leker lite, tuggar lite på ett ben, sover igen.. Vi går ut när han behöver och på luncherna tränar vi lite och kollar på stoooora sopbilar. Han är (precis som doris va) väldigt förtjust i sopkillarnas skor.. Hmm, kan de vara komposten som gör det.. :)




Ikväll ska jag till Sala och titta på fotboll, hade tänkt träna men de får jag göra lite där och sen mer imorgon. Sara ska nämligen spela med 94-laget och de bara måste jag se. Normalt spelar hon ju med 97-96 laget, hon är ju 97:a själv så de ska bli jättespännade. Tror nog hon står sej rätt bra. ..



Iallafall så ville jag mest tala om att det blir knapert med uppdateringar eftersom nätet är nere... *gråter hejdlöst*




Just ja, måste gratta Katarina med Tage och Doris. Tage blev BIR i norrköping och Doris som var ute i debuten blev 3:e bästa tik med Ck och finfin kritik.. Grattis!




Sen slänger jag även in ett Grattis till Therese med Polluxx som blev Such här i dagarna.. Tänk va, kan man bli annat än imponerad... Uppflyttad högre spår och brukscertet i hamn gav den snygga titeln... :) Grattis!!!





Ha en bra dag!!








Av Maria - 10 augusti 2009 21:00

Igår var vi och tränade på BK för första gången. Han är ju en liten pärla den lilla... Klickern har han fattat och man blir bara glad när man tränar...  :)




Idag har vi gått spår. Prickarna fick gå varsitt och Dizz'co fick en litet lydnadspass igen. Tex så har vi tränat på att sitta fint på håll... ungefär 3 m klarar han så bra nu så. Ligg och stå har vi med tränat på..




Igår var vi även till Meken, vår fotbollsplan och kollade på match. Dizz'co hittade en liten shitzu på 5 månader som han lekte med en stund. Bilder från det.




 


 Söt eller hur? Den var verkligen jätteliten och Dizz'co blev plötsligt stor. :)






 Sitter fint!






 


 Ett försök till att stå fint...






 Och när man tränat blir man så här trött och sover skönt i soffan..




Nu ska vi gå ut.


Ha en bra dag!!










Ovido - Quiz & Flashcards