Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria - 28 oktober 2009 20:53

Ja.. här går tiden i sakta mak. Vi har flyttat klart och nu börjar livet rulla igen. Dizze och jag tränar på. Prickarna får mest långpromenader nu av olika anledningar. Dizze och jag går i skogen eller tränar på luncherna. Idag fick kameran följa med.





      


Skogen vi går i... Härlig eller hur?










Fina fina Dizze... !!





 




En sån här hittade vi med.. Högt högt i trädet..





Och en hemma bild..


   



Vår katt björn.. På nya favoritplatsen..





Sen tog katarina ett kort på Dizze härom dagen när vi var på klubben... Inte lika bra väder tyvärr..




  


Visst är han stilig? Skrattande








Det var allt!


Ha en bra kväll!







Av Maria - 24 oktober 2009 20:28

Idag har jag sett en ny sak hos Dizze. För första gången såg han nåt han verkligen tyckte var otäckt. Han vart nog nästan lite rädd.. Men med mattes hjälp så tar man sej igenom allt.. Skrattande




Nu på kvällen i mörkret tog vi en promenad, bara dizze och jag.  Vi gick förbi området bredvid där vi bor, mitt bland radhusen så finns det en hockeyplan. Det finns ju ingen is utan killarna spelar på asfalt. Men dom har rullskridskor och klubba. Planen är upplyst så ni kan ju tänka vilket sken de blir. Killarna åkte omkring där med hjälmar och spelade, det smäller rätt bra av klubborna.




Så där gick vi.. förbi... vände och gick förbi igen...  Han blåste upp sej, svansen upp.. spanade och kollade... Sen plötsligt kom han på att det där var nog ganska läskigt. Lite mer fart, spring i benen, jag vill inte vara här alls sa Dizze!!...  Så vi gick en bit bort, jag satte mej på huk och hade honom framför mej.. Där satt/stod vi en stund och kollade tills jag kände att han slappnat av... Sen kunde vi fortsätta..




Men just den känslan jag fick att han hade har jag inte haft förut.. Han tyckte det där var lite otäckt...



Så dit ska vi gå flera kvällar.. vi ska göra det där till en vana...





Ha en bra kväll!!






Av Maria - 21 oktober 2009 09:43

Japp precis så är det.. Jag är trött, den här flytten har nästan knäckt mej, så här trött har jag inget minne av att jag var sist jag flyttade. Måste vara åldern, jag börjar väl bli gammal.. Skrattande





Men nån som är pigg är lilla fluff.. Han lever rövare på jobbet, just nu ligger han på rygg med en gammal toffel i munnen. Den kastar han fram och tillbaka och springer efter. Idag ska jag träna på lunchen igen, kanske åker och lägger ett spår..






Jag har inte bloggat på ett tag och ni vet ju varför. Men inget annat har hänt heller så ni har inte missat nåt.. Har börjat fundera på min hemsida igen, så fort jag är "klar" (blir man de nånsin?) hemma så ska jag ta tag i den igen.. Uppdatera om inte annat..







Doris kommer hem idag. Välkommen hem Doris! Kusin vitamin har längtat... Skrattande




Inget vettigt blev sagt men jag visade att jag lever och inte glömt bort er iallafall... Mer kommer...



Ha en bra dag!




Av Maria - 10 oktober 2009 20:04

Oscar och hockey är en bra kombination. Dom passar varann utmärkt.. Eller vad säger ni?





Han spelar vänster back, nr 16 och karjalainen på ryggen. I dagens match mot Linden så gjorde han två mål och en assist. Bra tramp i skrillerna i dag och vilka dragningar! Jag åkte dit för att filma, hann knappt starta kameran efter igångblås innan oscar tog pucken och gjorde första målet.. Börjar bra. Att han i nästa minut satt i utvisningsbådet behöver vi ju inte hetsa upp oss för idag..  Laget vann med 14-6. Nästa helg åker de till Katrineholm och spelar cup. Tramp i grillerna oscar, tramp i grillerna!!....  Tungan ute







Här kommer filmen...  Kolla dragningen innan målet.. Imponerande... 


















Och sen bilden från utvisningsbåset.. Glad











  




Nu fotboll... Sverige- Danmark..


Ha en bra kväll!!





Av Maria - 9 oktober 2009 13:00

Idag är det jag, Don Fido's Dizz'co Dog, även kallad Dizze som bloggar.. Matte tyckte det var min tur att orda här. Så jag tänkte berätta lite om mina dagar. Som ni vet så bor jag med två prickar. En Pegi, även kallad peggan och så peppar.. Peggan hon är jätterolig! Hon leker med mej och tar hand om mej på bästa sätt. Hon tom tvättar mina öron om hon får chansen. Det är lite äckligt tycker jag men det är rätt skönt med. Sen har vi den stora.. Han vill inte leka, han bara muttrar och sen går han undan. Han har tom sagt åt mej på skarpen ett par gånger. Jag förstår inte varför för jag skulle ju bara kliva över honom när han låg i soffan och sov.. Konstigt!.. Men när vi är ute då kan han leka lite med mej. Matte säger att jag får vänta tills jag blivit stor, då vill han säkert leka mera..



Matte är en konstig människa.. Hon jobbar på ett ställe där man komma jättetidigt på morgonen, halv sju ska vi vara där.. Så klockan fem (har matte talat om) då ringer hennes klocka och då väcker hon mej. Jag nästan vinglar fram då, jag är jättetrött... Men sen när matte går ut med prickarna då somnar jag om ett tag innan det är dags att åka. Sen när vi väl är framme så hälsar jag på alla sopgubbar och sen somnar jag om.. Det är skönt.. Men hur kan man vilja kliva upp så tidigt? Nä helst vill jag sova till nio..





På lunchen är det dags för träning. Men före det får jag alltid gå och hälsa på hos två tanter, Margot och Solis heter dom. Det är jätteroligt!!! Dom leker lite med mej och ibland får jag nåt gott att tugga på.. Det är roligt att vara med matte på jobbet.. Skrattande Sen när vi gått ut och jag har rastat mej så tränar vi.. Ibland åker vi till skogen så jag får spåra men oftast gör vi nåt som matte kallar lydnad.. Jag ska stå till, ligga, sitta, gå fint vid sidan, stå på en låda och flytta bakbenen och massa annat.. Sen har matte med godis... För varje grej jag gör får jag en godis och ibland tar matte även fram en leksak. Och det kan ni tro är roligt!!!! Kampa är det roligaste som finns!!





Idag på lunchen åkte vi till nåt som matte kallar hundbad. Redan när jag klev ur bilen hörde jag ett konstigt ljud.. Jag var tvungen att skälla och sen ställa mej nära matte. Det var nåt som matte kallar fåglar... I vattnet!! Och stora var dom.. Kanadagäss sa matte när vi kom närmare! Otäcka djur säger jag! Det var jättesvårt att lyssna på matte sen när vi skulle träna eftersom jag var tvungen att hålla koll på dom dära samtidigt.. Men enligt matte var det bra störning.. Vad nu det menas med det?






Matte talade om när vi tränat klart att jag var jätteduktig idag. Tydligen hade vi övat på nåt som kallats vändingar på stället åt höger. Matte säger att jag är en elit hund.. Det vet jag inte heller vad det är men hon är alltid så glad när vi tränat så det måste ju vara nåt bra, eller hur? Skrattande 




Sen har jag bara en sak att tillägga... Dooooris kom hem!!!! Jag vill leka och det är tråkigt utan dej, kusin!! Tungan ute







Nu ska jag gå och lägga mej under mattes bord för hon ska jobba en timme till innan vi får åka hem. Då är det nåt som kallas helg. Ledigt i två dar har matte förklarat.. Skönt då får jag sova till nio!!





Av Maria - 7 oktober 2009 07:44

Jag håller på att packar kartonger så det står härliga till. Svårt att få till tid för träning och annat skoj nu när jag jobbar, ska få vardagen att snurra samtidigt som jag ska packa ner allt.



Hade ju sån tur att bli av med min lägenhet redan till 1 november så jag flyttar om bara några veckor. Jätteskoj men jobbigt.. :)



Dizze och Peppar går runt och kollar i alla kartonger, Dizze tycker att han gärna kan hjälpa till att packa upp.. Peggan ligger mest i soffan och tittar på, hon gillar inte stressandet som blir runt omkring.



Dizze och jag försöker träna på luncherna. Han är ju så rolig. Leker mycket som belöning och han vill inte alls leka ensam. Han kommer alltid till mej och leker, dragkamp gärna.. Kastar man en pinne eller en leksak så kommer han alltid tillbaka med den för att dra dragkamp.. Jätteskoj! Precis så vill jag ha det.



Det börjar närma sej utställning med och vi ligger efter i träningen till det. Ska ta ner spegeln och öva uppställning. Jag frågade katarina och om man först ser, kan man sen lära sej känna hur hunden står.. Inget haj på det där, peggan har alltid stått stilla och fint, där behövde man aldrig trixa någe... Men öva ska vi.. Lugn bara.. Springdelen måste jag börja med redan nu, han hoppar och skuttar, biter mej i armen och vill bara leka... :)



Nu ska jag ringa till Tele2 och flytta mitt bredband, det är ju ett måste att det funkar när vi kommer in i lägenheten.. :)




Ha en bra dag och ta det lugnt!








Av Maria - 4 oktober 2009 21:38

Emma har tävlat sin första hopptävling idag... Hon var såå duktig!!!  :)






Visst är hon duktig??... :)


Hon har bara ridit hästen några månader, det är en ponny som hon "ärvt"..



Ha en bra kväll!!



Ovido - Quiz & Flashcards