Alla inlägg under maj 2011

Av Maria - 22 maj 2011 20:34

Dizze och jag har gjort debuterat i ettan. Ingen vidare snygg debut men rätt kul hade vi.   


Den här tävlingen tog vi som en träning och lite för att se vart han står lydnadsmässigt. Och jo, en hel del att finslipa på  har vi ju. Men jag är nöjd, med all störning som blev bredvid planen så gjorde han trots allt ett bra jobb även om poängen inte var den bästa. Ett 3:e pris blev det. 131 p.



Här kommer poängen.


Platsliggning 10 p

Tandvisning 10 p

Linförighet 5 p (Här gick han snett, han satt inte, han satte sej snett framför mej m m .. med andra ord, det var hemskt)

Inkallande 8,5 (har hade jag dk, sa fot när han kom i full fart)

Ställande 6,5 p (han tog tydligen flera steg och jag vände tydligen även på huvudet)

Apportering 6 p, (han tuggar, och nosar före kommando)

Hopp över hinder 7,5 (här fick jag säga hopp två gånger)

Helhet 5 p. (domaren tyckte att jag fick peta på honom flera gånger och att han var lite ofokuserad, vilket jag helt kan hålla med om)


Ingen höjdare allstå men nu vet jag iallafall att störningen är det värsta. Planen ligger lite på höjden med publikplats "bakom" oss. Fokus låg mycket bakåt om man säger så..   





  

Ovido - Quiz & Flashcards