Alla inlägg under december 2010

Av Maria - 30 december 2010 09:57

Och så var det snart nyår. Tänk ett helt år har gått igen. Fort går det, jag tyckte nyss det var vinter och här står vi igen med snö upp till knäna..





Tänkte man skulle ha gjort en form av summering av hur året har gått men nån större kraftansträngning blir det inte. Tycker nog att året varit bra, det vi gett oss in på har gått bra. Några småfel men dom har vi lagt i säck och tänker glömma bort. Flera utställningar med bra resultat, ett lyckat mh, ett godkänt anlagsprov i viltspår och ett mycket bra resultat på hd-röntgen. Måste nog säga att det sista slog högt över allt det andra under året.   






Nästa år blir ett lugnt år med uställningar, han är inte i päls alls och färgen är på väg tillbaka men det är dröjer innan det är klart. Jag ska åka på några inoffer bara för att hålla igång uställningsträningen men annars är planerna för utställningar inte många.






Vårt 2011 ska däremot innehålla mycket av träning och tävling. Redan nu går vi en lydnadstävlingskurs och senare börjar vi en spårkurs. Har tänkt boka några timmar med Tova Lindh med. Det var så kul att träna för henne så det är ett

måste att göra det igen.





Sen ska vi självklart avsluta våra viltspårsprov och få championatet. Det ska avklaras tidigt så vi kan lägga fokus på appellen.






I övrigt tänker vi ta året som det kommer. Vi ska ju ändå trots allt ha roligt i allt vi gör.. Fast med den hunden är det nog inte möjligt ha annat än roligt.   



Igår fick Dizze sin julklapp av husse. En Mason Pearson-borste. Mormor jessika tipsade om en sån och jag tror hon har rätt. Den verkade jättebra.   






Nu ska vi snart fira nyår. Vi hoppas på ett lugnt sådant. Mest för Peggans skull, hon är jätterädd när det smäller.






Gott Nytt År på er gott folk!






Av Maria - 21 december 2010 20:01

Den 15 december tog jag mej iväg till veterinären med Dizze. Det var dags för HD-röntgen. Katarina var med och tur var väl det. Jag var så nervös och så förkyld vilket inte bättrade på mitt annars förvirrade sinnestillstånd. 




Dizze blev vägd, 37 kg väger han nu. Sen fick han lilla sprutan och sen blev världen lite vinglig för honom. Upp på bordet och jisses vad hon rätade ut benen på honom. Sen tog hon bilderna, 2 st blev det, och sen fick vi se resultatet.





Det såg fint ut men hur i hela världen ska man kunna se om det är A, B eller C? Det var ju bara att betala, åka hem och sen hålla tummarna.





Jag trodde inte att vi skulle få besked innan jul men jodå, idag när jag gick ut på hunddata, egentligen för en helt annan anledning så stod det HD A. Jag var tvungen att läsa två gånger, kontrollera om jag läste på rätt hund innan jag faktiskt förstod vad det stod. Ett samtal till Katarina, Kim, Jessica och hussen... Alla lika glada! Min julhelg är gjord!





Nu är vi jätteglada här, en vända till systemet blir det för att köpa en flaska Champagne. Helt klart värt att fira det här!!



Tänk va?


HD A... Känns bra!!



  

'


Av Maria - 9 december 2010 18:29

Äntligen en uppdatering..  Och även lite prickar i bloggen..   På emelies begäran så blev det en liten filmsnutt även när dom är med.


Dizze och jag har börjat en tävlingslydnadskurs för Lotta Hagström (Maria Hagströms syster). En jättebra kurs och den är inomhus!! Kan det bli bättre? Nix, inte alls. Vi trivs som fiskar i bästa vattnet när vi är i hallen och tränar. Här är länken till hallen. Det är Kungsörs Brukshundsklubb som fixat hallen och jag har blivit medlem där. En jättebra klubb som jag kommer tillbringa mer och mer tid vid nu. http://www.hundarena.se/ Sist fick vi läxa. Träna på linförigheten och sen läsa lite om det och apporteringen i Sikta på tian..


Annars händer det inte så mycket i livet just nu..


Här kommer filmerna.









Ska försöka uppdatera lite oftare...   


Ha en bra helg!



Ovido - Quiz & Flashcards