Alla inlägg under januari 2010

Av Maria - 31 januari 2010 12:46

LIten dizze blir stor dizze.. Och fort går det... 


Den första bilden är från dag 2 hemma hos oss... Sara har gjort bilden..






  









  §  




Bild nr 2 är från igår, han vill väldigt gärna vara med även när vi stter i soffan.. Men ligga blir ju varmt och då måste man ligga på golvet och där vill man ju inte vara.. Så att sitta så här går ju jättebra och något han gör rätt ofta nu..   





På måndag börjar vår träning igen. Då är det dags att börja tänka och jobba.. Vi ska nog få ordning på pojken!




Ha en bra söndag! För vår del blir det hockey nu... Prestige match mot Köping...


Sara är i skrivande stund i Sura och spelar bandy, håller tummarna!



  






Av Maria - 25 januari 2010 12:58

..har blivit tränad på lunchen.. Snacka om lycklig hund!





Massa kamp, massa spring..

Inkallning med focus på fart..

Lite sitt-ligg på ca 3-4 m håll..

Pinnplock inför spåret..






Mer än så hinner man inte med på en lunch..





Nu ska vi fortsätta lite varje dag, ska försöka fixa nån form av schema så jag får lite snurr på det hela..   





Underbara hund!!!  Lyckliga jag!





Av Maria - 20 januari 2010 19:38

Peggan löper nu. Det började igår och dizze hänger med nosen i rumpan på henne. Hon går runt här med oscars kalsonger på sej.





Dizze har kommit på att han snart blir karl. Han lyfter på benet när han kissar nu för tiden.






Tänk så fort tiden går.. Liten pojke blir snabbt stor..    




Av Maria - 12 januari 2010 07:45

3 vantar (inte par, utan st)

1 mössa

1 halsduk

1 antiskallhalsband

1 tv-fjärrkontroll

5 skor (inte par här heller, utan st)

2 sulor till skor

1 st briardaktuellt

1 hundkorg i tyg

1 hårborste (skaftet på sin egen)

3 koppel

1 halsband

3 hundleksaker i rep

1 fotboll

2 tennisbollar



Ja det där är vad som ligger på Dizzes lista över förstörda saker.. Enbart några få, fotbollen, leksaken och tennisbollarna, har gått sönder under lek.


De andra i protest över att jag inte varit hemma (varför inte leka med prickarna istället kan man undra?) eller på nätterna eller bara när vi inte ser...


Listan kommer säkert bli längre..... Får vara glad att han ännu inte kommit upp på Peppars nivå, jag behöver soffan...



Av Maria - 10 januari 2010 18:32

Min bil har lagt av.. I torsdag när jag skulle till jobbet så startade den så fint så... la i backen, rullade dryga tre meter sen tvärdog den.. Helt omöjlig att få igång. Slutade med att jag fick ringa pappa så han fick komma och dra igång mej.. Lite jobbigt kvart över sex på morgonen, värst var det nog för lilla pappa. Tack pappsen! Jag var helt säker på att det var batteriet eftersom jag haft problem med det förut, speciellt på vintern. Det gick så fint till jobbet men när jag skulle hem sen så nix, tvärdöd igen trots laddning av batteri.. Jag lånade jobbets volvo hem och till jobbet på fredagen. Nu står min bil på verkstan, det var startmotorn, helt död var den. Trist men sant. Förhoppningsvis får jag tillbaka bilen på måndag eller tisdag..









Den här veckan får jag återigen reda på om jag blir kvar på jobbet eller inte.. Klart jag hoppas på att jag blir det, trivs ju jättebra. Ska ha träff med facket med, dom har reagerat på att jag får förlängt så mycket men ingen fast anställning.. Håller tummarna där!!







Jag har fått ont i foten.. Det började med att jag hade ont ovanpå foten och då och då.. Nu har jag värk nästan konstant.. Det har börjat krypa högre upp med. Jag har ju inte gjort illa mej så jag vette sjutton vad det är. Tur det är kallt så det ändå inte blir långa promenader med hundarna. Det skulle jag ändå inte klara nu.





I övrigt händer det inte så mycket här hemma. Skolan börjar imorgon för barnen, trist för hundarna men himla skönt att komma tillbaka till rutinerna igen.




Ha en bra vecka!! Kanske släpper kylan lite.. hoppas på det...


Av Maria - 5 januari 2010 21:18

Vi tog ut hundarna en och en idag för att ta lite kort. Prickarna behövde inte följa med. Peppar har ont i tassarna och peggan fryser så hon skakar trots täcke så dom slapp..


Här kommer bilderna på dizze iallafall. Vill ni se fler bilder på andra snygga hundar kolla på www.tagebriard.se




      


















Ha en bra morgon dag!




Av Maria - 5 januari 2010 07:49

Stackars Dizze är dålig i magen..  Natten har varit orolig, första gången gjorde han inne, troligen fick han inte liv i mej. Det rinner ur honom. Kraken.. Vi som skulle gå en vända med Tage och Doris i skogen idag men de blir nog inget av med det. Vi får stanna inne och vila oss i stället. Håller tummarna för att det inte smittar över till dom andra..




Jag håller på med en ny hemsida. Ni som brukar vara inne på hemsidan kanske har sett att jag "stängt" den för tillfället. Grejen är bara att jag aldrig blir nöjd. Sidan var nästan klar (igår) men nja.. jag vet inte.. Ska nog börja om.. I morgon är jag ledig och utan barn så då blir det nog en dag framför datorn. Kanske kanske blir sidan klar då. Det blir värre och värre varje gång jag ska göra en ny sida för det jag vill göra är utanför mina kunskaper..



Bäst jag jobbar lite.. Dizze sover som en stock nu, hoppas magen är lugnare..



Ha en bra dag!






Av Maria - 3 januari 2010 20:28

Jahapp nu har vi ett nytt år.. Det var ett tag sen jag uppdaterade här. Har inte hänt så mycket. Vi försöker överleva kylan, den som lyckas bäst är dizze. Han älskar snön, han är mer i snödrivorna än bredvid.. Jag har varit en del ledig vilket varit skönt. En del skogspromenader, varav en som slutade med att min bil satt fast och att jag fick hjälp därifrån av en stor Volvo XC. En sån bil ska jag ha!    Då kan jag åka överallt utan att fastna..



Ett nytt år innebär ju nya mål, nya förutsättningar och nya möjligheter. För dizze och mej betyder det mycket träning, vi har en del mål uppsatta för oss och det blir en del jobb för att komma dit. Prickarna, ja... Vi får se helt enkelt..


Nyår gick bra iallafall.. Peggan tycker smällare är otäckt, och jag hade köpt receptfria lugnande piller hos vetten för att dämpa det värsta hos henne. Vet inte om dom hjälpte så värst direkt. Hon  var/är jätteorolig ute så fort hon hör minsta smäll, inne går det bättre om det är sporadiska smällar. På nyårsafton sov hon nästan hela kvällen, det var först vid 12-slaget som hon kom och satte sej i soffan hos mej. Där satt hon, som ett ljus och stirrade ut. Jag hade ju dragit ner men hon hörde och hon såg ljuset skifta ändå. Men hon var betydligt lugnare än jag trodde så jag måste säga att nyår avlöpte bra.


Dom andra två sov som stockar kan jag meddela.   




Hoppas ni hade ett bra nyår och har en bra fortsättning! Mot ett nytt bra år.....




Ovido - Quiz & Flashcards