Direktlänk till inlägg 21 december 2010

HD-röntgen

Av Maria - 21 december 2010 20:01

Den 15 december tog jag mej iväg till veterinären med Dizze. Det var dags för HD-röntgen. Katarina var med och tur var väl det. Jag var så nervös och så förkyld vilket inte bättrade på mitt annars förvirrade sinnestillstånd. 




Dizze blev vägd, 37 kg väger han nu. Sen fick han lilla sprutan och sen blev världen lite vinglig för honom. Upp på bordet och jisses vad hon rätade ut benen på honom. Sen tog hon bilderna, 2 st blev det, och sen fick vi se resultatet.





Det såg fint ut men hur i hela världen ska man kunna se om det är A, B eller C? Det var ju bara att betala, åka hem och sen hålla tummarna.





Jag trodde inte att vi skulle få besked innan jul men jodå, idag när jag gick ut på hunddata, egentligen för en helt annan anledning så stod det HD A. Jag var tvungen att läsa två gånger, kontrollera om jag läste på rätt hund innan jag faktiskt förstod vad det stod. Ett samtal till Katarina, Kim, Jessica och hussen... Alla lika glada! Min julhelg är gjord!





Nu är vi jätteglada här, en vända till systemet blir det för att köpa en flaska Champagne. Helt klart värt att fira det här!!



Tänk va?


HD A... Känns bra!!



  

'


 
 
Jeanette & Fernando

Jeanette & Fernando

21 december 2010 20:25

Åter igen!!! Jättegrattis...Kommer ihåg känslan som det va igår dvs obetalbar :D Ha en kanon jul // Jeanette & Fernando

http://gosfernando.webs.com

 
Ingen bild

Ann, Maya o Yawa

21 december 2010 21:02

Men gud så skönt!!! A är ju de bästa måste kännas så skönt=)

 
Rudi

Rudi

21 december 2010 23:03

Grattis igen! Jo, med A-höfter är det ju bara att satsa på vad som helst! The sky is the limit!!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
emelie

emelie

21 december 2010 23:32

skönt! grattis! :) så dom väger så "mycket" alltså. ja, päls väger kanske... ;)

http://www.prickig.se

 
Anette

Anette

22 december 2010 07:45

JätteGRATTIS! =))

http://ivrigaizor.blogspot.com

 
Cilla

Cilla

23 december 2010 15:47

Grattis grattis! Ja men visst är det en nervös tid men SKK brukar vara snabba! Skönt skönt att få ett sådant svar!

http://www.daimilus.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juni 2011 21:23

Igår var vi i skogen. Lite bilder därifrån.             Blää! :)       Ett försök till att få alla tre på samma bild. Inte lätt...         Sist hittade vi en fin blomma... Läcker färg eller hur?       Idag...

Av Maria - 15 juni 2011 20:58

Idag har vi gått vårt första öppen klass viltspår. Vi fick vår första pris så det var ju lyckat.   Själv tycker jag att spåret gick så där. Han var lite virrig och tillslut fick jag känslan av att han letade pinnar i spåret. Han gick till alla pi...

Av Maria - 14 juni 2011 10:01

Äntligen är värmen som bortblåst. Vi har inte gjort annat än att flåsat, svettats och önskat att värmen inte var fullt så varm. En del bad för Dizzes del blev det med.   Men nu när värmen är borta så har jag börjat tänka på att träna igen. Det vo...

Av Maria - 5 juni 2011 14:56

Dizze fyller två år och det firar vi med tårta och paket så klart.       Vi satt på altanen och åt lite tårta.. Självklart ska födelsedagshunden ha bästa platsen.        "Får jag ta den där verkligen?? Nja, jag är inte säker på det jag...

Av Maria - 3 juni 2011 21:53

Japp, ni läste rätt. Vi har tävlat igen. Den här gången på Nora Bk. Det var utställning där och Kim, vår uppfödare, hade bjudit mängder av folk på kalas efter utställning och tävlingarna. Så dagen var fylld av snygga hundar, trevligt folk och god mat...

Ovido - Quiz & Flashcards