Alla inlägg under juni 2010

Av Maria - 26 juni 2010 22:10

Idag la jag ett blodspår åt Dizze. Det är hans andra totalt än så länge. Förra gången fick det bara ligga dryga timmen. Idag låg det ca 6 timmar och var kanske 200 m långt.


Han tar spåret jättebra, det går sakta och fint. Han håller sej så fint nära kärnan och vinglar inte alls som han gör på personspår. Det här kanske kan få honom att vara mer noggrann. Hoppas det. Idag tappade han spåret mitt i och hade svårt att hitta tillbaka. Han velade och jag försökte visa honom på spåret igen. Tror dessvärre att han fick upp nåt annat och vinkeln blev tidigare än jag lagt spåret och både han och jag var ute och cyklade ett tag. Men men, tillslut hittade han spåret igen och sen gick det raka spåret på slutet. Men slutet är ju ett eget kapitel. Han tycker verkligen inte om klöven. Den luktar han lite på och sen går han därifrån. Förra gången sa jag apport och han tog klöven, gick ca 10 m sen såg det ut som om han skulle kräkas... Han nästan hulkade och sen släppte klöven..   



Idag nosade han på klöven och jag försökte leka igång honom med den. Tillslut övergick jag till trasan och i den satt han som ett smäck! Blir sån belöning istället för klöven tillsvidare. Har väl aldrig varit med om en hund som inte gillar klöv..



Imorgon ska jag lägga ett spår till. I veckan blir det lite lydnad och kanske ett spår till. Nu måste vi komma igång. Jag har hittat tävlingar till hösten!    



Hoppas ni har haft en bra midsommar. Själv har jag mest tagit det lugnt vilket är behövligt. Jag ska inte ha nån semester i år (igen) och det känns tungt nu när alla andra börjar gå på semester. Men nästa helg blir det en mini-semester för mej och tobbe. Vi tar hundarna och drar till skara och skövde. Vi ska titta lite på fotboll, bara vara och sen lämna peggan till Emelie. Pegi ska bo där ett tag framöver. Lite bus med Berit, det blir bra för henne..   



Lite bilder får avsluta...



 





 




  


Ha en bra fortsättning på helgen!!



Av Maria - 18 juni 2010 10:14

Japp så blir det i fortsättningen!



www.dizzcodog.se




Det är min nya hemsidesadress. Bloggen blir kvar med den adressen den har, åtminstone tillsvidare.


Jag har bara bytt av en anledning och det är att hot-spots.se inte passar in längre. Jag trivdes inte med adressen heller. Livet och hemsidan handlar självklart lika mycket om prickarna som om Dizze fortfarande. Än så länge finns ingen sida klar men helgen ska vigas åt hundar och hemsidan. Lägger ut här i bloggen samt på facebook när sidan är klar.



Byt era länkar nu och hoppas ni fortsätter läsa och kommentera både här och i gästboken. Ha en bra helg!   




Av Maria - 5 juni 2010 19:57

Ett helt år har gått sen det lilla trollet föddes och jag fick hämta hem honom.. En underbar tid och en underbar hund. Jag kunde ha inte ha fått något bättre. Tack till världens bästa uppfödare Kim och Jessica..   




När han kom hem såg han ut så här:


  







Och idag ser han ut så här:



  





VI säger grattis till alla i Dizz'ma undar Jordi-kullen!!



GRATTIS PÅ 1 ÅRSDAGEN!!

 
















Ovido - Quiz & Flashcards