Alla inlägg under april 2009

Av Maria - 26 april 2009 20:45

Vädret den här helgen har ju verkligen varit toppen och vi åkte till hundbadet i lördags. Mest för peppars skull eftersom han nästan storknar i den här värmen, speciellt när värmen kommer så här fort. Peppar rusade rakt i, plums.. Pegi däremot är inte så förtjust i att bada.





Bilder från badet.



 





 




Sara hade köpt glass och hundarna fick slatten att dela på...

Pegi först, märk väl att hon anstränger sej för att inte få tassarna i vattnet..


 




 Mums sa peppar!!

 




 Peggan tyckte det var mycket bättre på stenen...

 






 Så här långt kom Pegi i badandet..

 





 Inget mer från badet men andra bilder från en tur vi tog idag. Kameran fick hänga med fast det inte var något direkt toppenväder..



 





 






Spring Spring.. !!



 














 


Gräva måste man göra när man har chansen... och helst på precis samma ställe.. 

 










Här ser ni tassen i bandage...







 En sån här söt sak hitta vi med... .






Idag var jag med Katarina och tage till Västerås på utställning igen. Köpte en korg till Pegi. Hon har en som är i minsta laget och det var dags att få en ny. Den var faktiskt rätt poppis även om det inte ser ut så här...  :)



 






Peppar gillade den skarpt.. Man kan ha den som benhållare när man tuggar... Ligga i den?? Nänä...  






Och Tage ja... Han blev BIR!! Jättekul och det var nervöst för tiken han slog är verkligen snygg!! Ett tag var vi väg på att åka hem men beslöt att stanna till gruppen.. Tur var väl det.. Han blev BIG-5!!  Hund efter hund åkte ut men tage stod så fint kvar... :) Kul!! Grattis Katarina!!


Här är buketten katarina fick. Den fick jag "ärva" och nu står den på mitt vardagsrumsbord... Fin eller hur?? Tack tack!!


 





Vi avslutar bloggen genom att säga grattis till Marie som blev andra bästa tik och fick ck med sin shappe... !!


 


Nu ska jag duscha och sen sova..


Ha en bra morgondag!!

Av Maria - 23 april 2009 08:17

Tur det snart är helg, jag är trött... igen..





Iallafall. Imorse när jag åkte till jobbet så tänkte jag på vad klockan är när jag går och lägger mej och när jag går upp på morgonen. Vanligast är att jag går och lägger mej mellan 21-22 och när klockan ringer är hon 05.30 Då tycker jag att jag sovar ganska mycket ändå. Iofs så kan jag gå och lägga mej vid nio men jag läser oftast till halv kvart i tio. Så säg att kl är 10 när jag somnar. Det blir 7,5 timme sömn. Inte dåligt utan rätt normalt. Eller?






Hur mycket sover ni? Gjorde en liten omröstning så ni kan väl klicka i ert alternativ. Kanske gör en "när går du upp på morgonen" med för att ha något att jämföra med. Gick inte att göra två så den kommer sen isåna fall.






Ny sida är på G. Har tröttnat på min vita snö-sida så nu blir det färgglatt igen. Lite kvar men nu har ni en "press-release" att se fram emot!






Idag sänder vi en liten tanke till Doris. Lilla ängeln och gosgumman gråben som blivit av med halva sitt bakben och massa päls. Nä så illa va de inte men hon har nog lärt sej att man inte kan hälsa på alla människor som har en hund bredvid. Ett "litet" sår blev resultatet. Stackars liten vill bara sitta ner nu... Hon och tage kommer till mej på lördag, då ska hon få tröst och extra godis. :)






Jobbdags igen! Ha en bra dag!









Av Maria - 22 april 2009 08:00

Den här veckan har varit och är jobbig. Jag behöver helt klart semester.



Hinner ingenting. Bara far runt. Sur som ättika. Förvirrad. Minnesförluster. Vill bara sova. Kan man få semester?? Snälla??



Jag har dåligt samvete med. Hundarna har fått alldeles för lite träning den här veckan. (eller ska vi säga månaden? ) Pegi fick en del i måndags men herrn därhemma river nog snart min lägenhet i ren frustration. (Hans sår gör det ju inte bättre eftersom han inte kan/får/ska springa som han brukar). Försökte träna lite inne i går och han var övertänd så in i nåda. Kul att se ändå att det här med klickern gör han så glad. Körde mest "tänk själv så klickar jag" = jag klickade för allt. Efter ett tag började jag sålla ut och klickade för vissa saker. Kul!


Gjorde samma med pegi men hon är svår. Antingen är hon superpå och gör allt samtidigt vilket gör det svårt för mej att hinna med å klicka eller så gör hon inget alls. Igår gjorde hon inget alls. Hon stod. Och stod. Och stod.

Fick backa och klicka för minsta lilla rörelse. Släppte efter ett tag.




Jag skulle vilja ha ett jobb där jag jobbade lite kväll, lite dag och kanske nån helg med. Det vore ganska bra för då skulle jag hinna med träningen på ett annat sätt än vad jag gör nu. Spårandet blir lidande, lydnaden blir lidande. På jobbet är det 390 hela tiden, så när jag kommer hem är jag sliten. Går en promenad med hundarna men sen är min inspiration slut. Stackars djur....





Jag behöver ha semester så jag får tillbaka lite ork. Eftersom jag pluggat tidigare så har jag jobbat sommrar nu, två år i rad. Så i år blir min tredje sommar och jag får bara två veckor semester. Sen ska jag spara de få dagarna jag har kvar till vintern.



Kan nån bidra med några dagar?? Eller åtminstone med en hög inspiration.




Ha en bra dag!




Av Maria - 18 april 2009 16:31

Idag har vi tagit ledigt. Pegi har fått en redig träning under veckan som gått. Hon har fått varit stand-in på kursen för peppar bla. Vi har tränat mer än bara kursen eftersom vi fick läxa. Peppars sår läker bra men det är rätt mycket kvar innan han är helt återställd. Han får följa med på promenader nu för jag har köpt mockasiner åt honom som han har ute.





Lite bilder från innan han gjorde illa sej. Har inte redigerat bilderna men det får ni stå ut med. :)





 Mina juveler.. 






 


 Man blir törstig av att springa i skogen.






 


 Snygg Pegi






 



 Och min snyggaste...







 


 Och när man varit ute så blir man så här trött....







 



 Pegi passar på att lufta öronen...





 Sen hittade jag en bild från när det vart kallt sista gången. Pegi hade fått sin overall och vi provade den. Som ni ser är den lite stor så till vintern ska den sys in på några ställen. Men jag tänker inte skicka tillbaka den, det var ett helvete innan den kom. Tog så lång tid så jag ilskna till flera gånger.

 






Nu ska emma och jag åka till Annika. Hon är hundvakt åt hennes brorsas hundar, eller ja, tre av dom. Mina andra kids är i stockholm, globen. Dom kollar på bandyfinalerna idag, både dam och herr. Jag är sååå avis.. :)



Ses!






Av Maria - 13 april 2009 16:21

Jaha då var den här helgen över. Himla tur med vädret har vi haft, synd bara att man måste pallra sej till jobbet imorgon. Längtar redan till semestern men det ska bli skönt att det är mycket "extraledigt" på väg dit. Långa helger är bra..  :)




Katarina och jag har varit i skogen med hundarna i helgen. Fint väder och en del bilder blev det. Bus och posering..  :)






"Hmm, undra vad det är för gott Katarina har i handen där borta egentligen?..."






 Tungor ut...






Var ut en vända igår med. Mina föräldrar var med och egentligen skulle vi bara gå men väl där så la jag två spår "bara för att"... Man ska inte göra sånt när man inte planerat det men men... Kunde inte hålla mej. Skulle bara testa och se om dom kom ihåg nåt. Själva spårandet gick bra. Det är pinnplockandet vi behöver "förnya". Pegi gick sakta och fint. Peppar fick jag tvinga att gå sakta. Tror jag kommit på hur jag ska göra iallafall. Nu måste jag sätta fart..



Synd bara att det gav mersmak för nu är Peppar skadad. (Tur jag har två hundar) Dom senaste dagarna har han haft som svamp mellan bakbenen. Nåt han kan få då och då och speciellt när det är varmt. Nu baddar jag det med prob olja och det blir genast bättre. Får se om det ger med sej helt eller om jag måste ta mej till vetten med honom. Men, igår skar han upp mellan två tår, själva "simhuden". Om det hände när vi var i skogen eller om det hände på kvällspromenaden vet jag inte men jag märkte det efter kvällspromenaden. Då rann blodet och det vart spår över hela mitt golv.


Tvätt och på med bandage. Han vill inte gärna gå och längre promenader är inte att tänka på. Blir korta kissvändor nu bara ett par dagar.




Hittade en sak på YouTube. Så vill jag att mina hundar ska gå... Fasen nu måste jag träna... :)



Hoppas ni har haft en bra påsk!










Av Maria - 10 april 2009 18:10

Jag har fått några fina påskkort.





 

 Ett från Maya, Yawa och Ann.







 



En från Nilla och Wira








 


Och ett från Annica och Hasse.

 





 

 Fina eller hur?


Tack så mycket säger vi och önskar er alla en Glad Påsk.


Något kort har vi inte gjort, vi är alldeles för lata för det. :)


Kanske nästa år.



GLAD PÅSK!!















Av Maria - 8 april 2009 15:31


Snälla snälla!! Hjälp!


Jag tänkte göra om min sida.. Kan nån komma med ideer om färger och allt? Min inspiration är slut... Hjälp!!



Av Maria - 3 april 2009 10:58

I går var jag och vägde mej igen. Trodde jag skulle ha gått upp för jag har verkligen slarvat den här veckan samtidigt som jag varit sjuk och inte haft nån som helst matlust.



-1,2 kg



Nu har jag gått ner 3,5 kg totalt.. härligt härligt!!


:)




I helgen blir det innebandy för hela slanten. Sara ska på 3-dagars cup och oscar över dagen på lördagen men jag hoppas jag hinner vara ute massa ändå. Nu när det verkligen är vår!! Hörde att det skulle kunna bli upp till 15-16 grader här nästa vecka.. Härligt!!




Ha en bra helg!

Ovido - Quiz & Flashcards