Alla inlägg under juni 2009

Av Maria - 30 juni 2009 13:26

Ja det är iallafall känslan. Här blir man lovad jobb, jag tackar nej till ett jobb för att dom lovar mej en anställning och sen får jag besked idag om att jag får gå hem den 31/8 om inget händer innan.


Jag är sååå besviken på min arbetsgivare. Just nu vill jag inte alls jobba, helst skulle jag gå hem nu. Mitt jobb har varit att starta upp ett register för en entreprenör som ska använda det sen. Nu visar det sej att dom som jobbar här förutom mej inte kommer att ha tid att fortsätta mitt arbete. Dom hinner ju knappt med sitt eget eftersom vi är så kort om folk. Och vad händer då? Jo allt jag gjort under 1,5 års tid kommer ju att bli liggande. Hur kul är det att sitta här och fortsätta jobba då?



Jag kommer att söka andra jobb självklart och även om jag skulle bli erbjuden en fortsättning här senare så vet jag inte om jag är så sugen. Men det beror helt på hur läget ser ut då. Som en sista utväg blir det att återvända till skolan.



Idag är jag besviken.. Egentligen skulle jag har två veckors semester, v32 och 33 men nu har jag mailat personal för att höra om jag kan få ut dom i pengar istället. Tycker det är onödigt att ha två veckor ledigt för att sen jobba två veckor för att sen gå hem.


Det finns bara en positiv sak med det här och det är att jag kan vara hemma med hundarna. Det värsta är hur fan jag ska överleva...




Hoppas ni har en bra dag. Jag har det inte....



Av Maria - 25 juni 2009 07:48

Igår var det dags för KM på klubben. Jag som tycker det är jobbigare att tävla hemma än borta hade lite ångest och var på vippen att inte starta.

Sen kom det ett sms från Therese.. " Nu har jag bestämt mej för att starta så nu tar du dej upp och startar du med för jag behöver allt stöd jag kan få". Så det var bara att åka upp och starta. :)



Varmt va det, hittade en vattenkanna som jag fyllde och hällde över peppar en stund innan. Det var inte poppis men jag tror han tyckte det var skönt efteråt.



Så här gick det iallafall.


Platsliggning 10

Tandvisning 10

Linförighet 8

Läggande 0

Inkallande 7

Ställande 8

Apportering 0

Hopp över hinder 9

Helhet 6


Totalt gav det ett andra pris.


Och här kommer mina "förklaringar".


Läggande. Ja där la han se om än sakta. Han låg så fint så hela vägen och när jag ställde mej bredvid. Sen ville han inte sätta sej. Tre gånger upprepade jag sitt. Tillslut blev jag så irriterad att jag tog tag i halsbandet och röck upp han. (Hade det varit en riktigt tävling hade jag blivit diskad.. Oups! ) Handpåläggningen gav mej 0:an.


Inkallningen. 7:an kom av dk på inkallning. Kraken var väl förskräckt över uppryckningen så han satt så fint så..


Apporteringen. Här var det samma som alltid. Han tog inte apporten utan jag får fösa den framför ett tag och brukar han ta den. Men igår tog han den inte alls. Så jag la handen över näsan och tröck till. PIP Yl skrik.. Sen tog han apporten två gånger utan problem. (Här hade jag med blivit diskad och det varit en riktig tävling, men på km passar jag på.. hehehe.. Elak matte.. näää?? )


Men dom andra momenten var jag rätt nöjd med ändå måste jag säga. Med tanke på värmen så gick det bra.


Ikväll drar vi till Finspång så jag är borta från Cybern några dagar. See you på söndag om jag orkar, annars måndag.. :)



Ha en bra helg!




Av Maria - 21 juni 2009 20:17

Det har varit både skolavslutning och midsommar och massa annat sen jag uppdaterade med bilder.. Så här kommer alla...



 Skolavslutning



 Emma tyckte de var kallt och hade höstjackan på sej.. :)





 Oscar ska bara busa på kort.. synd för han ser lite löjlig ut..  :)




 



 Sara i kyrkan, lite suddig... 






Och sen blev det midsommar...

 


Vi var i sundänge hos Therese och smurf.. Vi satt under tak och tur var väl det.. Hagelskurar...





 Ser ni haglet?







 Förrättsätning.. Skaldjurscheesecake.. Gott gott!




 


Lite naggad på.. men så såg den ut...  :)






 



Sen blev det grillat med färsk potatis och såser...











 Och dricka förståss... Bål och cider.. För mej bara alkoholfritt eftersom jag körde.. stackars mej..  :)





 



 Man behöver inte bara ha i bålen... :)







 


 Sen blev det lite bus ute... Jag hade dottern med mej som synes.. :) De andra två var hos sin pappa men sara bor hos mej jämt..






 



 Therese försökte gömma sej bakom påsen men jag hann få henne lite på bild..  :)








 Sen blev det godis och film. Vi såg bla Sex in the city the movie.. Jösses vad jag skrattade... :)


En toppenkväll hade vi med mycket mat, godis, kladdkaka och dricka..



Tack för en bra midsommar tjejer! :)



Ha en bra kväll och morgondag!!




Just ja... Sidan är ny. Igen. Gå in och kollla.. :)








Av Maria - 18 juni 2009 20:37

Så var det midsommar. Tyvärr har jag inte varit så duktig som vissa av er (två :)..) och gjort något midsommar-hälsnings-kort.


Men här är 2 som jag fått... Det första är från Ann med Leonbergerna Maya och Yawa.





 







Nästa kom från Pia med Acke och Wilma..




 





 Och jag önskar er bara en glad midsommar så här. :)



Glad midsommar!!

Glöm inte att ta med er kamerorna så alla får se hur ni firade sen.. :)




 Sen bara måste jag tipsa om valpar... För er som vill se söta dalmisvalpar. Kolla här..




Och för er som gillar Briarder (blir väl jag och katarina som kollar :)..) Kolla här...




Så söta och bra valpar.. :)


Glad midsommar igen!!

Ha en bra helg!














Av Maria - 16 juni 2009 20:17

Är nyss hemkommen från en vända i skogen. Annika och Paint följde med och det var himla skönt väder. Det skulle inte bli så långt men totalt tog det ungefär 2 timmar. Hundarna sprang och sprang och gräset på åkrarna var högt så tom peppar nästan försvann. På vissa ställen såg man bara peppars huvud/öron skutta upp och ner..


På väg hem så kom det en älgtant med två älgbebisar... Då blev det koppel på tills vi såg att de försvunnit. Lite spänt var det för tänk om dom vänt.. Uha!!


Har inga bilder att bjuda på för det var slut på batterier i kameran. Hittade en åker med massa fina blåklockor på så om det är bra väder i helgen ska vi gå dit och fotografera. Tänk hundarna på en grön åker med blåklockor. Kan bli bra bilder. :) 




Annars har vi det lugnt här så någe mer blir det inte idag...


Ha en bra fortsatt vecka, snart är det helg! Håll ut.. :)





Av Maria - 10 juni 2009 11:02

Så kom dagen. Dagen när vi får skattepengarna utbetalda. 15653 kr rätt in på kontot bara! En fin känsla sprider ser i kroppen när man ser kontot. Visst är pengar ett glädjeämne?  :)



Så idag blir det lite betalningar som ska göras samt en tur till apoteket. Ska maska av samtliga djur och köpa fästingmedel till de samme. Hundmat måste införskaffas. Nåt extra ben till hundarna kanske... Hade det inte regnat idag så hade sara och jag nog grillat ikväll. För en gång skull så är vi hemma samtidigt och bara det är ju ett underverk. Hon har sagt ifrån fotbollsmatchen ikväll för hon gjorde illa sej iknät igår på träningen.  Trist men eftersom hon har ont i hälen med och det snart är 4 dagars cup så är nog vila en bra ide. Ska ta och ringa till Mjuka muskler, en tjej som gör laserbehandlingar (bla) så både sara och jag får gå dit. Katarina har ju varit där med sin häl och hon är nästan helt bra nu. Värt att lägga pengar på.





På fredag efter skolavslutningen åker tjejerna och jag till ullared. Annika ska med osså.  Vi har hyrt rum på vandrarhem så vi stannar över natten. Äter nåt gott på kvällen och sen blir det shopping hela lördagen. Vi firar det extra skramlet i kassan med en shoppingtur. :)




Har börjat fundera över vad jag ska handla. Kläder förstås, både till mej och ungarna. Gardiner och dukar ska jag titta på. Hundsaker så klart. Har gjort en liten fin lista hemma och ett tag funderade jag över hur *** jag ska få in allt i bilen eftersom mina hundar kommer att få följa med (= ingen skuff att stuva i). Meeen jag har ju en pappa som har en dubbel takbox så den ska sättas på i morgon kväll. Tur det!




Men jag har faktiskt inte tänkt handla upp allt för en del av pengarna ska in på sparkontot inför framtida bekymmer eller glädjeämnen.




Hur gick det för er andra? Fick ni tillbaka pengar eller fick ni betala? Ska ni göra något speciellt för pengarna?



Ha en bra dag! Jag lever på glädjen över pengarna idag... :)




Av Maria - 9 juni 2009 20:32

Igår och idag har jag tränat igen. Igår var väl ingen höjdare utan vi övergick ganska snart till att titta på måndagsträningen.


Lite kort om idag istället.


En genomgång av linförigheten. Det var väl varken bättre eller sämre än vad det brukar. Ska försöka länga momentet för han brukar gå bättre ju mer vi är på plan.

Hopp över hinder. Klockrent. Körde bara en gång för jag var så nöjd!

Hopp sitt hopp. Här har vi bara börjat och det är en del kvar. Han hoppar ut men sittet är inte speciellt bra.

Läggandet. Kör mycket nu att bara belöna det jag verkligen vill ha. Raka snabba lägganden. En godis i handen och han ligger riktigt bra. Har börjat lägga på korta och sakta sträckor. *nöjd för dagen*

Apporten. Om jag laddar honom riktigt innan, tex går bakåt och han får gripa själv då går det bra. Vi behöver nya apporter att träna på.



Ja, så gick det idag och jag är NÖJD. Han går bara bättre och bättre och nu är det riktigt roligt igen.


Imorgon blir det vila och torsdag träningen igen.


Nu ska jag in i duschen. Ha en bra kväll och morgondag. :)



Av Maria - 6 juni 2009 12:37

Veckan som varit har mest gått förbi. Det har varit fullt upp med jobb och träning och ja, allt som hör vardagen till. Doris har bott här ett tag nu för hon löper. Det har gått bra, hundarna kommer bra överens och jag kan gå med alla tre samtidigt. Pegi som annars kan vara ganska sur på andra hundar tycker att doris är rätt rolig men en gång gav hon henne på nöten. Det var när jag skulle ge dom mat och mina två satt bredvid i köket. Doris ville med kolla men hann knappt inte in i köket förren pegi rusade fram och tydligt visade att hon minsann fick hålla sej i hallen. Inget hårt utan mer "håll dej hallen, det är min mat". Så från den gången stannar doris i hallen och väntar tills jag kommer med hennes mat.



Men det är det enda som hänt annars har det gått jättebra som sagt. Lite bilder.




 


 Äntligen har peppar hittat nån som verkligen klarar att hålla emot när dom kampar.  Doris håller och han håller och sen står dom så. Pegi står med och håller men glider som en vante efter när peppar kampar. Tillslut släpper han, antagligen för att det inte är kul när pegi bara glider efter.






 


När pegi och doris kampade hamnade doris på rygg till slut. :)










 



 Man kan vara tre om grejen med. Det går faktiskt.







 



Fina tänder :)








Vi har varit hos Annika och ätit jordgubbar. Först blev det grillat, sen jordgubbar med glass och maränger. Gott gott!!

 


 Fina va?









 


 Sen blev det lite kubb, det tycker oscar är jättekul. Normalt har han svårt att spela såna spel för han har sån vinnarskalle att han nästan blir sur om han inte vinner. Men med annica funkar allt, mina barn är som tokiga i annica och det är jättekul tycker jag.







 



Jag fick inte vara med på kubben utan det var annica som fick spela mot oscar.







 


 Peppar var superglad över att han fick springa fritt på tomten!! :)








 Och pegi försökte få igång hennes bästis, paint. :)



 -----------------------------------------------



 Jag har anmält peppar till Lk1 Lindesberg den 3 juli.

Sen har jag tagit bort Pegi från KM den 24 juni och anmält peppar istället. Jag hade helst startat med båda hundarna men de fick jag inte så då blev det peppar. Bra träning inför tävlingen.



Har inte så mycket att berätta i övrigt så jag önskar er en trevlig helg!

Själv ska jag nog ta och åka iväg å träna mot kvällen.



Tjing!














Ovido - Quiz & Flashcards