Alla inlägg den 31 januari 2009

Av Maria - 31 januari 2009 19:23

Idag tog jag mej i kragen och åkte ut i skogen för att spåra. La ett varsitt spår och under tiden dom låg till sej lite så gick katarina och jag en liten kort runda med hundarna. Peppar var först ut. Han har ju inga problem att gå själva spåret. Det som är problemet med honom är farten. Jag håller ju på att slå ihjäl mej varje gång. Arg som ett bi är jag när jag kliver av. Jag har alltid tyckt att det är roligt att spåra men han gör det inte roligt längre. Jag skäller och muttrar, stannar, håller emot och skäller lite till. När spåret är klart så är jag så irriterad att nöjet inte är ett nöje längre. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det här men vi ska börja spåra varje helg nu och sen ska jag anmäla mej till spårkursen på hundcampus. Hoppas jag får ordning på det här.. Jag vill tycka att spåra är roligt igen..


Pegi fick gå efter Peppar. Bara det kommer jag inte göra om. Hon ska hädanefter gå först. Kände idag att jag var irriterad och en del av det gick nog ut över stackars pegi. Pegi går mer "i" spåret än vad peppar gör och det är kul.  Hon har en tendens att öka farten men hon är lättare att bromsa. Här kan jag gå saaaaktaaaa och hålla emot. Då minskar hon farten efter ett tag.


Sen fick jag ett mess idag av therese. Hon har nu anmält sej till mental träningskursen på hundcampus så det ska jag med göra nu. Sen ska jag anmäla mej till en sak till här i dagarna.. Kan ni gissa vad?


Bilden kanske kan ge er en ledtråd?


 



Just det. Tånga hed så klart.


 Frågan är bara vad jag ska välja.. Ska fundera lite till..


Nu ska jag gå ut med vovvarna och sen ska jag ligga så still som möjligt. Har lite ont i huvudet och imorgon måste jag må bra.. Therese, Annika, Ann och jag ska till Örebro och gå på ikea och på marieberg. Måste ha nya gardiner och jeans.. Håll tummarna att jag hittar något. :)


Ha en trevlig kväll!





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards