Direktlänk till inlägg 4 november 2009

Luktar som en hallontårta

Av Maria - 4 november 2009 08:08

Dizze har badat i badkar för första gången så nu luktar han hallontårta. Sara tog en bild, hon tycker han ser så rolig ut när han är blöt så hon kan aldrig låta bli. Ska lägga ut den vid senare tillfälle.. Skrattande Igår kväll tog vi klorna och idag blir det en vända med borsten. Lite skönthetsvård är aldrig fel.. Dizze gillar att bli borstad, han sover som en stock och riktigt njuter.




Prickarna ska få klorna klippta ikväll, dom gillar inte skönhetsvården i samma utsträckning. Peppar brukar jag få åka med till vetten för kloklippning för han skriker och rycker med benet. De sista gångerna har det faktiskt gått utan vetten så jag testar iallafall.. Med god muta kanske de går.. Tungan ute






Emma är hemma från skolan idag, förkyld och ont i halsen. Själv känner jag med lite rosslig i halsen. Hoppas de går över för jag vill inte ligga hemma. Usch så tråkigt. Förresten, är det nån som vet vad symptomen för svininfluensan är? Har hört att det börjar med hosta??





Sara har börjat sin nya skola/klass imåndags. Det har gått jättebra och hon tycker det är roligt igen. Skönt att slippa dom där dusterna med läraren. Nu säger hon att hon förstår när dom förklarar matten redan första gången, hon säger att hon själv är mycket lugnare på lektionerna och hänger med bättre.. ja hon är nöjd helt enkelt. Gud så bra säger jag!!! Skrattande Det var som en stor sten som föll när hon berättade det..




För er som inte sett så har jag gjort om sidan igen. Blev riktigt bra faktiskt.. kolla in.. www.hot-spots.se är adressen.





Sen  måste jag tipsa er som funderar på att göra som jag, "byta" ras, eller kanske bara vill kolla på sådana på bild.. på Don Fido, där Dizze är ifrån, så finns det valpar igen.. Och återigen från två superhundar så klart.. Kolla på www.donfido.se Om inte annat bara för att få se en riktigt fin sida med massa roligt och fina hundar..  Skrattande





Ska sätta in lite bilder i bloggen nästa gång.. Speciellt en till Pia, det är dags nu för en svarte man bild..





Ha en bra dag!!








 
 
Anette & Nilla

Anette & Nilla

7 november 2009 21:49

Man kanske kan läsa hur svininfluensan börjar på smittskyddsinstitutets hemsida??
Skönt att det funkar bra i nya klassen för Sara.
Nilla gillar inte heller kloklippning, hon börjar darra bara man tar fram klotången... men hon sitter ändå rätt still när man säger ifrån - värre är det med "piraten", henne får vi ibland vara två för att klippa på...

http://http/www.nilla.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juni 2011 21:23

Igår var vi i skogen. Lite bilder därifrån.             Blää! :)       Ett försök till att få alla tre på samma bild. Inte lätt...         Sist hittade vi en fin blomma... Läcker färg eller hur?       Idag...

Av Maria - 15 juni 2011 20:58

Idag har vi gått vårt första öppen klass viltspår. Vi fick vår första pris så det var ju lyckat.   Själv tycker jag att spåret gick så där. Han var lite virrig och tillslut fick jag känslan av att han letade pinnar i spåret. Han gick till alla pi...

Av Maria - 14 juni 2011 10:01

Äntligen är värmen som bortblåst. Vi har inte gjort annat än att flåsat, svettats och önskat att värmen inte var fullt så varm. En del bad för Dizzes del blev det med.   Men nu när värmen är borta så har jag börjat tänka på att träna igen. Det vo...

Av Maria - 5 juni 2011 14:56

Dizze fyller två år och det firar vi med tårta och paket så klart.       Vi satt på altanen och åt lite tårta.. Självklart ska födelsedagshunden ha bästa platsen.        "Får jag ta den där verkligen?? Nja, jag är inte säker på det jag...

Av Maria - 3 juni 2011 21:53

Japp, ni läste rätt. Vi har tävlat igen. Den här gången på Nora Bk. Det var utställning där och Kim, vår uppfödare, hade bjudit mängder av folk på kalas efter utställning och tävlingarna. Så dagen var fylld av snygga hundar, trevligt folk och god mat...

Ovido - Quiz & Flashcards