Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Löp

Av Maria - 20 september 2010 09:03

Igår började Peggan löpa.. Har haft det på känn ett bra tag även om jag hade hoppats att hon skulle vänta till jul, då hade det blivit prick ett år sen sist. Men när katarina och jag var ute med hundarna häromdagen och peggan inte var med och tage skulle sätta på peppar då förstod vi att nåt var på gång.

Och mycket riktigt, i går kom löpet.  Så nu blir det kompostgaller och hundar i olika rum ett tag. Hur vi gör närmare höglöp är en obesvarad fråga än så länge, hon kanske måste bo borta ett tag, vi får se..




Gick blodspår igår med dizze igen. Går galant. På onsdag ska en kompis lägga ett anlagsprovsspår och går det lika bra är det bara att anmäla..   Känns bra, vi behöver kliva över ett av våra målsnören.. Jag behöver ha en pusch och ett bra resultat nu. Det känns så traggligt och vi står verkligen still.



Min koppling till facebook hade trillat ur så ni har kanske missat gårdagens blogg. Kolla in den med..    



Ha en bra dag!


  



 
 
Rudi

Rudi

20 september 2010 10:05

Klart ni ska anmäla och komma igång. Det är ju så kuuuul att tävla!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
katta

katta

20 september 2010 10:40

Jag avundas dig inte med löptik och okastrerad hane =). Kul att det går så bra med spårningen. Var det inte dax för tävling snart?
Kram

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jannebosse

 
emelie

emelie

20 september 2010 14:05

haha, ha men peppar är ju en snygg kille, kanske även tage tycker? ;) och grattis peppar!! hmm..hur kunde vi glömma att gratta brorsan med?! skäms på oss!

http://www.prickig.se

 
Anette o Nilla

Anette o Nilla

21 september 2010 11:15

Grattis Peppar - lite i efterskott. Har inte varit så aktiv på datorn på slutet så jag missade helt gårdagens blogg.

http://www.nilla.webb.se

 
Anette

Anette

23 september 2010 12:46

GRATTIS Peppar i efterskott! =)
Självklart ska ni anmäla till anlagsprovet =))

http://ivrigaizor.blogspot.com

 
Maria

Maria

30 september 2010 03:06

Lycka till med anlagsprovet. =)

http://www.msundqvist.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juni 2011 21:23

Igår var vi i skogen. Lite bilder därifrån.             Blää! :)       Ett försök till att få alla tre på samma bild. Inte lätt...         Sist hittade vi en fin blomma... Läcker färg eller hur?       Idag...

Av Maria - 15 juni 2011 20:58

Idag har vi gått vårt första öppen klass viltspår. Vi fick vår första pris så det var ju lyckat.   Själv tycker jag att spåret gick så där. Han var lite virrig och tillslut fick jag känslan av att han letade pinnar i spåret. Han gick till alla pi...

Av Maria - 14 juni 2011 10:01

Äntligen är värmen som bortblåst. Vi har inte gjort annat än att flåsat, svettats och önskat att värmen inte var fullt så varm. En del bad för Dizzes del blev det med.   Men nu när värmen är borta så har jag börjat tänka på att träna igen. Det vo...

Av Maria - 5 juni 2011 14:56

Dizze fyller två år och det firar vi med tårta och paket så klart.       Vi satt på altanen och åt lite tårta.. Självklart ska födelsedagshunden ha bästa platsen.        "Får jag ta den där verkligen?? Nja, jag är inte säker på det jag...

Av Maria - 3 juni 2011 21:53

Japp, ni läste rätt. Vi har tävlat igen. Den här gången på Nora Bk. Det var utställning där och Kim, vår uppfödare, hade bjudit mängder av folk på kalas efter utställning och tävlingarna. Så dagen var fylld av snygga hundar, trevligt folk och god mat...

Ovido - Quiz & Flashcards