Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Maria - 27 juli 2010 07:32

Nu har ju vädret blivit bättre igen och jag har bestämt mej för att dra igång träningen på allvar igen. Så igår blev det ett blodspår. Det hade legat över natten och jag var lite rädd att det skulle ha regnat bort men nix, det gick så fint så.

Inga svåra vinklar utan det var ett enkelt spår med svaga vinklar. Ville testa om han mindes någe efter värmechocken.   



Och jodå, det gjorde han. Det gick jättebra trots att liggtiden var längre än hans tidigare spår och allt regn som kommit efter att jag la spåret. Men med peppar så märkte jag att ju längre spåret legat, ju mer noggrannt och bättre gick det. Lite samma tendens med Dizze. Så nu blir det längre tider i fortsättningen.


Ska lägga ett på torsdag och gå på fredag igen och då ska jag nog öka på längden en aning och lägga in en och annan vinkel och kanske ett bloduppehåll med. Dom säger att man inte ska lägga på allt på en gång men jag tror han klarar det. Lägger man det inte för långt bara så går det nog fint. Han känns väldigt säker i spåret nu. Bra det. Har tänkt träna i ca 3 veckor till sen blir det anlaget. Mitt mål är att han ska vara klar champion innan årsskiftet.




Efter spåret åkte vi till klubben för att träna lite lydnad med. Han var väldigt glad och väldigt pigg. Körde lite linförighet och kör man korta, snabba pass så går det så bra. Fina vändningar gör han. Båda gåendes och från sittande. Körde fjärren. Den kan han nu i sitt och ligg. Håller på att lära in stå med. Där har vi problem med att han inte står kvar utan går ett-två steg innan han stannar och står still. Sen kommer vi till problemet och det är budföringen. Han går bra ut från marsch men sen när han sprungit över till "mottagaren" så gör han, precis innan han kommer fram, en lekinvit och sen kastar han sej åt sidan och man riktigt ser hur han tänker.. "ha, jag lurade dej den här gången med, kom och ta mej nu då".. även om man lockar och använder godis eller leksak så kör han samma runda igen..   Han tycker det är skitkul. När han sen sprungit en vända kommer han in och sätter sej, eller så springer han till mej och sätter sej fot där..



Vet inte riktigt hur man ska få bort det där. Ska träna med katarina, han har stor respekt för henne,  och använda lina. Nån som har nåt annat tips?




Som ni ser hade jag en bra kväll igår. Och prickarna dom fick en vända i skogen så dom var med nöjda. Kan det bli bättre?   




Ha en bra dag!!

Ovido - Quiz & Flashcards