Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Maria - 3 juni 2011 21:53

Japp, ni läste rätt. Vi har tävlat igen. Den här gången på Nora Bk. Det var utställning där och Kim, vår uppfödare, hade bjudit mängder av folk på kalas efter utställning och tävlingarna. Så dagen var fylld av snygga hundar, trevligt folk och god mat. Tack Kim med familj!!


Lydnadsklass 1 hade samling kl 11. Tiden gick och kl var 13 när vi kom ut på banan. Jag var väldigt stirrig och nervös då kan jag säga.


Men vi tog oss igenom programmet utan att svimma, även om känslan fanns där ett antal gånger speciellt under linförigheten.


Men här är poängen.



Platsliggning 10

Tandvisning 10 (här måste vi öva på att sitta still, han vill gärna stå och hälsa, domaren är ju en trevlig prick).

Linförighet 6,5 (han är långt ut, släpar ibland, sitter snett)

Läggande 0 (Han vill bara inte lägga sej.. *suck*)

Inkallande 8,5 (avslut - här tror jag dom menar jag att hjälper honom lite med kroppen och sen har han ett långt avslut innan ingång)

Ställande 6,5 (långt fram i transporten, flera steg)

Apportering 7 (tuggar)

Hopp över hinder 8 (slår i)

Helhet 7 ( okoncentrerad, inte helt klar ännu)


Totalt 141 p och 2:a pris.



Och jag håller helt med. Han var okoncentrerad (och min stressnivå gjorde nog inte saken bättre) och han är ju inte klar ännu..



Men kul var det. Jag är mer än nöjd över att jag tog mej igenom det med så mycket publik med andra donfido-hundar.. Det var lite jobbigt jag som helst inte vill ha publik alls..    




Sen måste jag gratta Liza som tog ett första pris med Dizzy (Dizzes syster). Deras tredje så där satt LP1!! Grattis!


Och sen ett "jävla-skit" till Jaana som fick 159,5 p, allstå 0,5 p från ett första pris! Grattis ändå! Det var kanonbra!




Nu ska jag fortsätta på hemsidan jag håller på med..


Ha en trevlig kväll!!









Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards