Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Maria - 14 juni 2011 10:01

Äntligen är värmen som bortblåst. Vi har inte gjort annat än att flåsat, svettats och önskat att värmen inte var fullt så varm. En del bad för Dizzes del blev det med.


Men nu när värmen är borta så har jag börjat tänka på att träna igen. Det vore ju på tiden. Igår fick dizze prova lite "styrketräning" för första gången. Han fick dra en tung kedja i några minuter och det gick rätt bra. Han tyckte det kändes lite konstigt men efter ett tag gick han så fint så. Det ska vi nu göra 1-2 gånger i veckan. Likaså cykling. Fast inte i koppel utan jag får nog släpa i vägen cykeln till skogen varje gång. Han lös och jag på cykel kan nog göra att vi båda får upp flåset (och förhoppningsvis tappar jag nåt kilo med).


Sen ska vi komma igång med lydnaden igen efter värmeböljan. Vi har inte ens gjort något på promenaderna nu. Inte för att dizze inte kunnat utan för att jag faktiskt inte orkat i värmen. Har märkt att jag är mer värmekänslig än Dizze.   


Jag har "tagit bort" hemsidan, den ligger på vila/semester ett tag. Behåller bloggen och nyheter samt länkar.  Förhoppningsvis får vi nåt skoj på nyheter så småningom. Håller tummarna för att allt blir som jag planerat.   



Ha det!




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards