Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

KM

Av Maria - 25 juni 2009 07:48

Igår var det dags för KM på klubben. Jag som tycker det är jobbigare att tävla hemma än borta hade lite ångest och var på vippen att inte starta.

Sen kom det ett sms från Therese.. " Nu har jag bestämt mej för att starta så nu tar du dej upp och startar du med för jag behöver allt stöd jag kan få". Så det var bara att åka upp och starta. :)



Varmt va det, hittade en vattenkanna som jag fyllde och hällde över peppar en stund innan. Det var inte poppis men jag tror han tyckte det var skönt efteråt.



Så här gick det iallafall.


Platsliggning 10

Tandvisning 10

Linförighet 8

Läggande 0

Inkallande 7

Ställande 8

Apportering 0

Hopp över hinder 9

Helhet 6


Totalt gav det ett andra pris.


Och här kommer mina "förklaringar".


Läggande. Ja där la han se om än sakta. Han låg så fint så hela vägen och när jag ställde mej bredvid. Sen ville han inte sätta sej. Tre gånger upprepade jag sitt. Tillslut blev jag så irriterad att jag tog tag i halsbandet och röck upp han. (Hade det varit en riktigt tävling hade jag blivit diskad.. Oups! ) Handpåläggningen gav mej 0:an.


Inkallningen. 7:an kom av dk på inkallning. Kraken var väl förskräckt över uppryckningen så han satt så fint så..


Apporteringen. Här var det samma som alltid. Han tog inte apporten utan jag får fösa den framför ett tag och brukar han ta den. Men igår tog han den inte alls. Så jag la handen över näsan och tröck till. PIP Yl skrik.. Sen tog han apporten två gånger utan problem. (Här hade jag med blivit diskad och det varit en riktig tävling, men på km passar jag på.. hehehe.. Elak matte.. näää?? )


Men dom andra momenten var jag rätt nöjd med ändå måste jag säga. Med tanke på värmen så gick det bra.


Ikväll drar vi till Finspång så jag är borta från Cybern några dagar. See you på söndag om jag orkar, annars måndag.. :)



Ha en bra helg!




 
 
katta

katta

25 juni 2009 08:20

Åhh va bra att du kunde "korrigera" ! man är ju rätt frustrerad när man står där på tävling och man inte kan göra något. Själv har jag ju tränat som en dåre på platsliggning de senaste veckorna, typ 2 ggr om dagen i alla möjliga konstiga situationer. Igår var jag ner på Nynäs Bk och då låg han faktiskt kvar utan att sätta sig upp.Men då helt plötsligt så funkar inte apporteringen. Han som alltid varit en stjärna på detta.Så nu måste jag träna som en tok under dagen idag eftersom jag ska tävla ikväll. :-)

http://www.blogtown.se/blog.php?date=2009-06&id=ja

 
Anette & Nilla

Anette & Nilla

25 juni 2009 12:13

Jag som inte begriper nånting av alla poäng hit och dit tycker bara att ni verkar ha varit duktiga... I värmen orkar man väl inte hålla sig på topp hela tiden heller, varken matte ;) eller hund...

http://www.nilla.webb.se

 
Ann Maya o Yawa

Ann Maya o Yawa

25 juni 2009 13:00

Vi tycker ni är JÄTTEDUKTIGA!!!!!
Kram

http://hem.bredband.net/MayaYawa

 
emelie & berit

emelie & berit

25 juni 2009 23:53

bara att orka förflytta sig har ju varit en triumf i sig idag! phu! tycker det verkar ha gått riktigt bra iaf, bortsett från några detaljer då. men då vet man ju vad man ska träna på! :)

http://www.prickig.se

 
katta

katta

26 juni 2009 09:29

tack snälla för gratulationerna! ja nu måste du också se till att grejja det. ha nu en trvlig helg med sol och mys.

http://www.blogtown.se/blog.php?date=2009-06&id=ja

 
Ingen bild

grådvärgarna

27 juni 2009 21:13

I denna värma tycker jag helt klart att du ska vara nöjd med det resultatet!! mina två stackare orkar ingenting här om dagarna utan piggnar till först till kvällen :)
Sidan är omgjord sen sist oxå.. kanon fin tycker jag, du har så otroligt mycket ideer, önskar jag vore lika alert fast en och annan bloggning blir det ändå, dock lite för långt mellan varven men men..

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

29 juni 2009 15:58

ni är superduktiga !! det enda jag orkar i värmen är typ att ligga i blöt..kram på er !!

http://pricigapojkar.minsite.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juni 2011 21:23

Igår var vi i skogen. Lite bilder därifrån.             Blää! :)       Ett försök till att få alla tre på samma bild. Inte lätt...         Sist hittade vi en fin blomma... Läcker färg eller hur?       Idag...

Av Maria - 15 juni 2011 20:58

Idag har vi gått vårt första öppen klass viltspår. Vi fick vår första pris så det var ju lyckat.   Själv tycker jag att spåret gick så där. Han var lite virrig och tillslut fick jag känslan av att han letade pinnar i spåret. Han gick till alla pi...

Av Maria - 14 juni 2011 10:01

Äntligen är värmen som bortblåst. Vi har inte gjort annat än att flåsat, svettats och önskat att värmen inte var fullt så varm. En del bad för Dizzes del blev det med.   Men nu när värmen är borta så har jag börjat tänka på att träna igen. Det vo...

Av Maria - 5 juni 2011 14:56

Dizze fyller två år och det firar vi med tårta och paket så klart.       Vi satt på altanen och åt lite tårta.. Självklart ska födelsedagshunden ha bästa platsen.        "Får jag ta den där verkligen?? Nja, jag är inte säker på det jag...

Av Maria - 3 juni 2011 21:53

Japp, ni läste rätt. Vi har tävlat igen. Den här gången på Nora Bk. Det var utställning där och Kim, vår uppfödare, hade bjudit mängder av folk på kalas efter utställning och tävlingarna. Så dagen var fylld av snygga hundar, trevligt folk och god mat...

Ovido - Quiz & Flashcards