Alla inlägg den 11 december 2009

Av Maria - 11 december 2009 07:17

Igår skrev jag om mina skällande hundar. Jag har aldrig tidigare upplevt eller fått höra av andra att dom skäller. MEN, jag har heller aldrig bott i ett område där det är grannar som är hemma på dagarna. Kan tänka mej att peggan muttrar en del när det rör sej och det är ljud runt om kring, hon är ju rätt ljudkänslig.


Peppar skäller när det kommer nån och ringer på, han ligger tydligen mycket innanför dörren sa pappa som går ut med hundarna. Då hör han ju allt extra bra och visst kan han skälla då om det går nån utanför.


Sen har jag en glasdörr som ytterdörr och jag har märkt att peppar kan skälla när han ser en skugga.


Men jag har inte upplevt detta som ett problem eftersom ingen sagt något innan.



MEN, det kan även vara så här.. Jag har nämligen klagat rätt mycket på mina grannar, Inte dom som bor vägg i vägg, utan på mina lett-pojkar som bor snett över. Dom har ju spelat musik nätterna i enda och nu har en flyttat. Kan det vara hämnd??   




Skit samma, för nu har jag köpt halsband åt dom. Testade igår och det verkar funka, ett skall (annicka kom och fick ringa på dörren lite extra) och det var sen knäpptyst. Han låg i soffan när han skällde så det tog nästan hela kvällen innan han vågade sej upp i soffan igen.


Ska ringa till lund idag och meddela läget, blir det något gnäll sen så vet dom att det inte är mina hundar.



Så ligger det till...



Ovido - Quiz & Flashcards