Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Sökkurs igen

Av Maria - 5 maj 2010 21:11

så har vi varit på sökkurs igen. Den här gången skulle hunden gå ut på figge först med retning och sen utan. Med retning gick bra. Utan med. En bit. Sen plötsligt, tvärnit. Hög som ett mindre hus, jätteskall. Och skall. Och igen. Sen vände han och sprang tillbaka till mej.


Jag fick följa med honom ut hela vägen fram till figgen. När han väl förstod vad som stod där i busken så lekte han fint med henne. Hade gärna sett att figgen, istället för att stå helt still, klivit fram ur busken, lekt och pratat med honom. Då hade han nog inte reagerat så starkt som han ändå gjorde.


Vi fick göra om skicket och jag bad therese vara figge istället. Två skick till blev det och han tvekade på samma ställe hela tiden. Ena gången placerade vi figgen framför "stället". Han ställde sej och stirrade där han stannade första gången, sen hittade han therese. 

Andra gången vände han och sprang till mej, jag valde en annan stig och då efter lite tittande så hittade han tillslut therese.



Det här får vi öva på.. Inte lätt med spökålder, trots, konstiga människor och alla hormoner och annat.   





Snart närmar det sig 1 år... Idag är pojken 11 månader...



  


Fin fast det blåser och frillan står på enda eller hur?


   







 
 
emelie

emelie

5 maj 2010 23:36

nej spökålder är inte att leka med! ;) lennart var extrem ett tag och allt var såååå farligt och läskigt. hihi!

http://www.prickig.se

 
Anette o Nilla

Anette o Nilla

6 maj 2010 13:47

Vad tiden går snabbt - snart 1 år... jag tycker det var nyss du fick hem honom.
Snygg är han med lite vindrufs!

http://www.nilla.webb.se

 
Rudi

Rudi

7 maj 2010 21:18

Tja Dizze! Kul att du hittat till min blogg! Jaså du går på sökkurs. Det har jag aldrig provat på , men jag tror att jag skulle vara en baddare på det om jag fick försöka! Och så spårar du..DET är det bästa jag vet. Jisses så glad jag blir när spårselen kommer fram! Ha det bra så länge!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juni 2011 21:23

Igår var vi i skogen. Lite bilder därifrån.             Blää! :)       Ett försök till att få alla tre på samma bild. Inte lätt...         Sist hittade vi en fin blomma... Läcker färg eller hur?       Idag...

Av Maria - 15 juni 2011 20:58

Idag har vi gått vårt första öppen klass viltspår. Vi fick vår första pris så det var ju lyckat.   Själv tycker jag att spåret gick så där. Han var lite virrig och tillslut fick jag känslan av att han letade pinnar i spåret. Han gick till alla pi...

Av Maria - 14 juni 2011 10:01

Äntligen är värmen som bortblåst. Vi har inte gjort annat än att flåsat, svettats och önskat att värmen inte var fullt så varm. En del bad för Dizzes del blev det med.   Men nu när värmen är borta så har jag börjat tänka på att träna igen. Det vo...

Av Maria - 5 juni 2011 14:56

Dizze fyller två år och det firar vi med tårta och paket så klart.       Vi satt på altanen och åt lite tårta.. Självklart ska födelsedagshunden ha bästa platsen.        "Får jag ta den där verkligen?? Nja, jag är inte säker på det jag...

Av Maria - 3 juni 2011 21:53

Japp, ni läste rätt. Vi har tävlat igen. Den här gången på Nora Bk. Det var utställning där och Kim, vår uppfödare, hade bjudit mängder av folk på kalas efter utställning och tävlingarna. Så dagen var fylld av snygga hundar, trevligt folk och god mat...

Ovido - Quiz & Flashcards