Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

KM

Av Maria - 1 juli 2010 08:20

Igår var det KM på klubben. Jag skulle bara åka upp och kolla hade jag tänkt men det slutade med att jag anmälde svarte man, Peppar. Jag är ju så tävlingssugen och han kan ju momenten men är inte tränad sen i höstas. Körde ett pass förra veckan mest på skoj och han hade såå kul. Därför tog jag beslutet att tävla. Vi skulle roligt.



Och roligt hade vi. Han var superglad, viftade på svansen och höll fin kontakt hela tiden. Han missade på det han brukar missa på med vad gör det?   



Så här såg poängen ut.



Platsliggande 8 (sitter innan, när jag kom tillbaka satte han sej, nåt nytt han inte gjort förr)

Tandvisning 10

Linförighet 8 (långt fram höger halt)

Läggande 0

Inkallande 9 (sitter långt från sidan)

Ställande 7,5 (går när föraren återvänder)

Apportering 8 (griper inte själv)

hopp över hinder 10

Helhetsintryck 8


Gav 151,5 poäng och ett 2:a pris.


Jag är jättenöjd med honom eftersom målet var att ha skoj och ändå gick det så bra.



Nästa år kanske det är dizzes tur, det blir skoj...   Men först, viltspår och appellen..


I helgen åker vi till skara och skövde. Fotboll står på schemat och sen ska jag överlämna Pegi till Emelie. Lilla Peggan ska bo hos syster Berit över sommaren (och mer??)   Rapport kommer efter helgen..



Ha en bra dag!!



 
 
Rudi

Rudi

1 juli 2010 08:59

Ja, visst var det roligt igår på KM! Jag visste inte att det var spontan-anmälan som gällde för dig och Peppar. Då var det ju ett ännu bättre resultat!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann

Ann

1 juli 2010 10:03

Vad duktiga ni är!!! GRATTIS!!!

http://lilltass.bloggplatsen.se

 
Anette o Nilla

Anette o Nilla

1 juli 2010 11:21

Vad kul, nästan roligare när det blir en spontananmälan - och så går det så himla bra!
Grattis!

http://www.nilla.webb.se

 
emelie

emelie

1 juli 2010 12:06

brorsan kan han! :) funderade faktiskt på att träna lite lydnad idag, var ett tag sen nu har jag för mig. får se om det blir det eller bad. ;) nu har jag nästan städat färdigt för peggan iaf. ska bara fixa en extra liggplats (som om det egentligen behövs?! finns redan tusen, hihi!) med så är allt klart sen! och solen lyser och värmen sjön lite till. ;)

http://www.prickig.se

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

6 juli 2010 13:43

Grattis till dig o peppar :) ni är så duktiga !
Hoppas ni har det gott :)

http://prickigapojkar.minsite.net

 
wilda

wilda

7 juli 2010 12:03

Vad roligt med mera släktingar som dessutom är lika till sättet.
Självklart får du lägga in oss på länkarna, då blir Wilda bara stolt.

http://pargas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juni 2011 21:23

Igår var vi i skogen. Lite bilder därifrån.             Blää! :)       Ett försök till att få alla tre på samma bild. Inte lätt...         Sist hittade vi en fin blomma... Läcker färg eller hur?       Idag...

Av Maria - 15 juni 2011 20:58

Idag har vi gått vårt första öppen klass viltspår. Vi fick vår första pris så det var ju lyckat.   Själv tycker jag att spåret gick så där. Han var lite virrig och tillslut fick jag känslan av att han letade pinnar i spåret. Han gick till alla pi...

Av Maria - 14 juni 2011 10:01

Äntligen är värmen som bortblåst. Vi har inte gjort annat än att flåsat, svettats och önskat att värmen inte var fullt så varm. En del bad för Dizzes del blev det med.   Men nu när värmen är borta så har jag börjat tänka på att träna igen. Det vo...

Av Maria - 5 juni 2011 14:56

Dizze fyller två år och det firar vi med tårta och paket så klart.       Vi satt på altanen och åt lite tårta.. Självklart ska födelsedagshunden ha bästa platsen.        "Får jag ta den där verkligen?? Nja, jag är inte säker på det jag...

Av Maria - 3 juni 2011 21:53

Japp, ni läste rätt. Vi har tävlat igen. Den här gången på Nora Bk. Det var utställning där och Kim, vår uppfödare, hade bjudit mängder av folk på kalas efter utställning och tävlingarna. Så dagen var fylld av snygga hundar, trevligt folk och god mat...

Ovido - Quiz & Flashcards