Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

Trött och varmt

Av Maria - 12 juli 2010 14:28

Japp så är det.. Eftersom det är så varmt så har jag bekymmer på sovfronten. Sov inte många timmar inatt så nu sitter jag mest här och gäspar.



Har inte mycket att berätta när det gäller hundarna. Allt står still. Har däremot många tankar kring hösten och dess träningar. har varit så inställd på att köra stenhårt för att starta apellen i höst. Men han är såå vimsig just nu så jag tror inte vi blir klara. Jag vill ha en fokuserad hund med mej ut på plan. Så jag jag får se, tankarna ska få mala en stund till innan jag "avslöjar" hur det blir. Träna kommer vi självklart att göra ändå fast kanske skjuta lite på debuten.



Just nu badar vi mest när vi ens orkar ta oss till badet. Det är ju bedrövligt varmt och bada är det enda som gäller för att svalka dizze. Simmar gör han som en galning och man kan ju alltid se det som en bra träningsform med. Två flugor i en smäll.   



Vi flyttar snart med. Inte så långt, bara några meter till en större lägenhet. Mister uteplatsen och det är synd. Men men, har ju inget staket så vi kan ändå inte ha hundarna ute. Annars tror jag att jag kommer trivas bättre i den nya, längre ifrån grannar, bättre planlösning och den är helt nyrustad bara för oss.. Ska gå dit idag och se hur långt dom kommit. Hinner dom bli klara så ska vi bära möbler i helgen.



Nu ska jag gå en vända in i rummet med ac.. Mitt är det enda utan.. Undrar varför den som jobbar mest och hela sommaren är den som inte får ac??.. hmm...



Ha en bra kväll!!




 
 
Pia

Pia

12 juli 2010 15:36

Visst e det fruktansvärt varmt just nu Vi orkar inte heller göra ngt Man sitter jag upp och ner och bara svettas Lycka till med flytten :D

http://www.dalmatinerna.se

 
Anette o Nilla

Anette o Nilla

13 juli 2010 13:08

Här är också hett - man har öppet alla dörrar och fönster som går, men vårt tegelhus värms upp som en bastu av solen. T.o.m Nilla flämtar...
Tänk att man aldrig är nöjd, man klagar på regn och kyla, och så när värmen kommer så tycker man det är för varmt... ;)

http://www.nilla.webb.se

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

14 juli 2010 21:23

jaa instämmer ..liite för varmt är det ..vore ju gott om man kunde sova ordentligt :)
lycka till med träningsplaner..ni imponerar alltid med allt ni kan :)ser fram emot att följa höstens träning :)

http://prickigapojkar.minsite.net

 
Siv & Woodlook's guttene

Siv & Woodlook's guttene

17 juli 2010 22:46

En stund siden sist vi var innom her - hvor flott han Dizze ser ut til å ha blitt :)
Lykke til med treningen - det tar liksom litt tid med disse briardene før de blir voksne i hode. Lennox er enda en herlig barnslig briard *ler*
Ha en videre finfin sommer :)

http://eiketun.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juni 2011 21:23

Igår var vi i skogen. Lite bilder därifrån.             Blää! :)       Ett försök till att få alla tre på samma bild. Inte lätt...         Sist hittade vi en fin blomma... Läcker färg eller hur?       Idag...

Av Maria - 15 juni 2011 20:58

Idag har vi gått vårt första öppen klass viltspår. Vi fick vår första pris så det var ju lyckat.   Själv tycker jag att spåret gick så där. Han var lite virrig och tillslut fick jag känslan av att han letade pinnar i spåret. Han gick till alla pi...

Av Maria - 14 juni 2011 10:01

Äntligen är värmen som bortblåst. Vi har inte gjort annat än att flåsat, svettats och önskat att värmen inte var fullt så varm. En del bad för Dizzes del blev det med.   Men nu när värmen är borta så har jag börjat tänka på att träna igen. Det vo...

Av Maria - 5 juni 2011 14:56

Dizze fyller två år och det firar vi med tårta och paket så klart.       Vi satt på altanen och åt lite tårta.. Självklart ska födelsedagshunden ha bästa platsen.        "Får jag ta den där verkligen?? Nja, jag är inte säker på det jag...

Av Maria - 3 juni 2011 21:53

Japp, ni läste rätt. Vi har tävlat igen. Den här gången på Nora Bk. Det var utställning där och Kim, vår uppfödare, hade bjudit mängder av folk på kalas efter utställning och tävlingarna. Så dagen var fylld av snygga hundar, trevligt folk och god mat...

Ovido - Quiz & Flashcards