Alla inlägg den 6 april 2010

Av Maria - 6 april 2010 19:46

Idag är det Dizzes tur att blogga igen.




"Japp det gör det.. Det finns pinnar i gräset.. På massa olika ställen.. På kissrundesvängen, vid skolan, vid den där stora hallen där barnen går in i med långa pinnar i händerna - innebandy tror jag det kallas. Vad nu det är, men det verkar kul för ibland så tar oscar fram den långa pinnen och en boll och sen får jag vara med och jaga bollen. Det är roligt.


Iallafall, matte sa att vi skulle leta pinnar idag efter jobbet. Och det gjorde vi. Tre stycken hittade vi. Eller jag. Matte mest skrek och hoppade runt och ville leka med en trasa när jag väl hittade en pinne. Det var inget svårt att hitta pinnarna. Matte sa att jag var jätteduktig och att vi skulle göra det igen. Ganska snart. Imorgon kanske annars ska vi nog åka till skogen på torsdag och leta pinnar i skogen. Hur svårt kan det vara att hitta pinnar i skogen? Det finns ju massa pinnar i skogen..... "


  


Ovido - Quiz & Flashcards