Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Julbord, film, spår och julshow!

Av Maria - 6 december 2009 18:36

När helgen var nära så var jag så glad över att min helg inte skulle innehålla nånting.. Tänk en helg utan något inplanerat. Jo ett julbord men de var ju på fredag kväll och sen skulle jag greja hemsida och slappa i två dar.. När gjorde man det senast?






Men vi börjar väl från början..


I fredags tog jag eftermiddagen ledig för att hinna gå en långvända i skogen med hundarna så jag skulle kunna lämna dom med gott samvete för att gå på jobbets julbord. Och visst blev det en vända.. Kanske inte så lång som jag tänkt men men.. Hem, duscha och göra i ordning mej innan katarina skulle köra mej och Lasse till köping. Bishop var första anhalt och där har jag aldrig varit.. Jättefint inne och god cider :) Sen allt trevligt sällskap gjorde ju inte saken sämre. Det var en hel skrälldus karlar och så jag.. Tur man är rapp i käften när det behövs och när alla fått lite innanför västen fick jag höra väääldigt mycket om allt och inget..  Jag gillar mitt jobb och "mina" karlar väldigt mycket och ja, dom verkar tycka att det är väldigt bra med mej.. Som johnny sa, " jag gillar att man alltid får svar på tal och att man aldrig behöver vara rädd för att du inte ska tåla det man säger.." Bra betyg..    



Iallafall, vi gick vidare till Scheele där vi skulle äta... Maten var kanonbra om man bortser från äggröran som dom totalt missat att krydda.. Sen drog Six Pack igång med spelningen och baren öppnade på allvar.. Draget var igång, dans och framförallt skratt kvällen igenom.. Jag hade magknip flera gånger.. Ja jag trivdes som fisken i vattnet och ville inte alls att kvällen skulle ta slut. Men de gjorde den...  




Lördagen blev en vända i skogen och ett spår till dizze. Spåret var inte så långt men han gick jättebra, lugnt och fint.


Sen fick jag besök i soffan. En film var på schemat, Ice Age 3.. Vi skrattade så vi nästan grät.. Den filmen var verkligen jätterolig! *rekommenderas* Sen satt vi i soffan och slötittade tills klockan var efter 12.. Mysigt och roligt, tänk att nåt sånt kan hända..   




Idag blev det mera spår, ett längre till dizze och varsitt till prickarna. Idag gick han fortare, han hade bråttom men tappade inget, utan gick som en klocka hela vägen.. Jag är nöjd! Nu ska vi träna in pinnarna för det har vi inte hunnit än...



Och sist men inte minst så åkte jag till ridskolan och kollade på julshow. Emma var snövit och hon hade bett mormor sy en klänning åt henne.. Så fin var den, vilket jobb!!


Här kommer en film på emma..








Ja det var min helg.. Den blev bra trots mer att göra än planerat..    



Ha en bra kväll!






 
 
Pia

Pia

6 december 2009 20:05

Vilken duktig tös och vilken fin klänning . Kul att se Dizzes nos på filmen oxå

http://www.dalmatinerna.se

 
Ingen bild

grådvärgarna

6 december 2009 22:17

Va fin hon va Emma!! måste ha varit en stolt mamma som satt där på läktaren och filma...Kul även att det går så bra med dizzie och hans spårning, pinnarna blir nog inge problem.. lycka till !!

 
Ann Maya o Yawa

Ann Maya o Yawa

7 december 2009 09:03

Vilken toppenhelg!! o nog kom de en tår på mig när jag ser lilla Emma på hästen, vad fint....(bölig som man är)

http://hem.bredband.net/MayaYawa

 
Anette o Nilla

Anette o Nilla

7 december 2009 10:47

Jag jobbar också på en mansdominerad arbetsplats, och det är samma sak här, högt i tak, man måste tåla det mesta - och kunna ge svar på tal.. men jag trivs. =)
Vilken fin snövit - fantastisk klänning!

http://www.nilla.webb.se

 
Ingen bild

Slash

7 december 2009 13:29

Härligt att brorsan slutat leka kanin när han spårar!!!!

 
Jennie

Jennie

7 december 2009 15:30

det var en aktiv helg det! hm, ice age 3 har jag ju inte sett ju

http://www.blogtown.se/blog.php?id=prickigaprinses

 
Cilla

Cilla

8 december 2009 03:30

Later som en superhelg! Jag vill ocksa ga pa rolig fest! Visserligen ska jag pa tekoppsparty imorgon men jag tror val inte det blir sa festligt direkt, mer bara trevligt...

http://www.daimilus.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juni 2011 21:23

Igår var vi i skogen. Lite bilder därifrån.             Blää! :)       Ett försök till att få alla tre på samma bild. Inte lätt...         Sist hittade vi en fin blomma... Läcker färg eller hur?       Idag...

Av Maria - 15 juni 2011 20:58

Idag har vi gått vårt första öppen klass viltspår. Vi fick vår första pris så det var ju lyckat.   Själv tycker jag att spåret gick så där. Han var lite virrig och tillslut fick jag känslan av att han letade pinnar i spåret. Han gick till alla pi...

Av Maria - 14 juni 2011 10:01

Äntligen är värmen som bortblåst. Vi har inte gjort annat än att flåsat, svettats och önskat att värmen inte var fullt så varm. En del bad för Dizzes del blev det med.   Men nu när värmen är borta så har jag börjat tänka på att träna igen. Det vo...

Av Maria - 5 juni 2011 14:56

Dizze fyller två år och det firar vi med tårta och paket så klart.       Vi satt på altanen och åt lite tårta.. Självklart ska födelsedagshunden ha bästa platsen.        "Får jag ta den där verkligen?? Nja, jag är inte säker på det jag...

Av Maria - 3 juni 2011 21:53

Japp, ni läste rätt. Vi har tävlat igen. Den här gången på Nora Bk. Det var utställning där och Kim, vår uppfödare, hade bjudit mängder av folk på kalas efter utställning och tävlingarna. Så dagen var fylld av snygga hundar, trevligt folk och god mat...

Ovido - Quiz & Flashcards