Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Maria - 2 februari 2009 10:41

Nu när katten är borta dansar råttorna på bordet. :)


Nä så illa är det inte men chefen är faktiskt borta, mer än vanligt tom, han har lämnat huset. Nädå jag skojade bara, eller nästan, han har ju lämnat huset iallafall. Skulle han (mot förmodan) läsa det här så vet han att jag skojar. Vi har en ganska rå men hjärtlig chargång (och hur stavar man det?) här på jobbet. Passar mej precis och jag trivs som fisken i lagom varmt vatten.


Har inte så mycket att rapportera egentligen. Var på Ikea igår och jag går nu i soffbytartankar. Ni som varit hos mej vet att jag har en gammal, ful , men ganska skön soffa. För att bättre på det hela så har den en gräslig färg.  Nu kanske det blir en sån här istället.



 Men jag har blivit varnad för att skaffa hörnsoffa och troligen blir det en 3:a och en 2:a istället. Färg är ett svårt val. Svart går inte, uteslutet direkt. Beige är en bra färg. Då ser man inte håret jättebra och man kan variera med andra färger på gardiner och så mycket lättare. Och en sak som är jättebra.. Man kan tvätta soffan, eller åtminstone överdragen.. !! Kan de bli bättre!?  Kommer det in en sån soffa hos mej så kommer jag bli såååå glad! :)


Annars blev det mest småsaker på ikea, lite ljus, en ny dörrutematte, lite burkar och en greja med tre fack som man sätter på väggen för att ha vantar i. Smart sak i plast, stor men bra. Blir kanon bara jag får upp den. Får ringa pappa för jag tror man måste ha såna dära plugg och det har jag inga. Då kan man "låna" och med lite tur behöver man inte sätta upp den heller.. Smart eller hur? :)


Efter Ikea blev det in en vända på Marieberg shopping center. Ve och fasa! Jag hatar att gå i butiker. Ikea går an men klädaffärer, hur roligt är det på en skala? Typ -300 ungefär. Iallafall så köpte jag ett par jeans. Ja jag lyckades kränga på mej dom.. Sen ett par kanonsnygga blå, lite schimrande gardiner från indiska. Ett par runda dukar från samma ställe. Sprang in på Life hälsokost och köpte järn. (Nej inte i bit) Men på flaska, det hette bara järn och skulle smaka svartvinbär. Är ju jämt yr och trött, sover både på lunch, efter jobbet och somnar kl 21. Nu hoppas jag på att de blir bättre. Har chi-san som jag sveper samtidigt. (Det smakar fördjävligt och jag kräks nästan, äter efteråt kan tilläggas).  Lite mat på det dära och sen ut och hem. Puh jag klarade en dags shopping igen var ungefär tanken efteråt.


Åkte bara hem och tog min bil, åkte till Vasa hallen och såg på match. Det kan man inte missa. Speciellt inte när dom spelar mot Forsby som är närmaste stadens lag. Är alltid en prestigematch och lagen brukar vinna ungefär varannan gång. Den här gången blev det (efter mycket spänning och en väldigt upprörd mage) 4-4.


Efter det blev det hemgång och ut med Katarina och hundarna i skogen. Vi har ett upplyst motionsspår i stan och där brukar vi gå på kvällarna. Eller gå, vi halkar, det är ju snorhalt nu. Man får hålla tummarna för att hundarna håller sej på benen med. Men bra gick det och det var skönt att lufta huvud och hundar lite.


Det där var min helg. Trött blev jag och jag har beslutat att ha semester 1 dag den här veckan. Har kollat med bossen och det gick bra. Ska tillbringa dagen med att bara vara. Skönt ska de bli och det behöver jag.


Sist men inte minst kom jag till det svåra valet. Jag ska ju som jag berättat tidigare till Tånga hed. Men vad ska jag välja? Hjälp behöver jag nu.

Så här resonerar jag. Jag skulle behöva välja spår, varför har ni läst tidigare. Men, jag ska anmäla mej till en kurs på hundcampus och där har dom (troligen) inte samma (men i mina ögon bättre) metod för hur man ska få det här att fungera. Då är det kanske dumt att lägga pengar på att gå spår när jag sen inte kommer utöva de metoderna. Över till sök. Verkar kul men inget vi testat. Är det något vi kommer att hålla på med? Svårt att komma med i grupper, tar lång tid när man väl tränar=svårt att få in i mitt redan späckade schema. Ska jag då lägga ner pengar på en sån kurs? Över till lydnaden. Nåt jag gillar. Nåt jag ska gå en hel massa kurser det här året. Men man kan ju aldrig få nog.

Hmm nu när jag skriver ned det hela verkar de som jag bestämt mej. Ja iallafall, era åsikter är värda massa här.. Ge mej tankar och åsikter och tankar så blir jag gla :).


Nähä, nu ska jag ta och jobba lite så jag har gjort någe när bossen kommer tillbaka..  :)


Ha en toppendag!







Ovido - Quiz & Flashcards