Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Maria - 22 februari 2009 14:25

Just när man börjar få hopp om våren så kommer snön igen. Inatt och under dagen så har det snöat.. tja ... så där 2 dm.. Kan man bli annat än less? Jag vill ha vår och sol så jag kan sitta i dörröppningen på min altan och dricka kaffe.. Då är det vår och jag mår finfint.


Idag trots snöandet blev det en tur ner till Annika och Paint. En vända i skogen väntade och det behövdes. Min svarte man har haft alldeles för mycket spring i benen de senaste dagarna. En och en halv timme tog det, jobbigt men skönt. Hundarna hade störtkul och vi pratade skit hela vägen. :) Kan det bli bättre?


Lite bilder från senaste tiden hittade jag i datorn. Bjuder på dom här.



 Från när doris var hos oss senast och vi tog en vända till klubben. Kolla in Doris ben.. :)







Peppar gillar att hoppa efter snö som ni vet. Har en del såna bilder nu men dom tänkte jag lägga in i galleriet på hemsidan. Men en fick ni se nu. :)





Så här kan man med hoppa..För varför hoppa där det är högt när man kan  hoppa så långt ut på kanten man bara kan... :)




Sen hittade jag en bild på min busiga charmkille...

Har är äckligt lik sin pappa, det finns inte mycket likhet till mej där inte.. Men han är söt ändå eller hur?  :)



Sen har jag ju glömt att ni frågade efter potatistacogratäng-receptet.

Inget svårt, ni kan väl göra taco-köttfärs och potatisgratäng? Varva det i en form och ha ost på så är det klart. Ett tips för potatisen är att koka potatisen nästan mjuk i mjölk, grädde eller vad ni nu har som vätska. Då blir gratängen mer krämig pga stärkelsen i potatisen. Jag brukar även på slutet blanda i lite ost. Sen varvar jag allt, har på ost och in i ugnen. Mums va gott de blir! En bra sak som kom ut av det hela iallafall. Finns mer, men mest minnen som visar sej varje dag och ett sår som aldrig verkar läka. Kunde jag trolla så allt blev bra tillsammans med honom så skulle jag gör det utan att tveka.


Jaja, nu fick ni del av sånt som man kanske ska gräva ner och glömma. Men de är inte alltid lätt. Över till annat annars blir denna dagens blogg väldigt lång.


Vi passar på att gratta Nilla som har namnsdag, Pia som med har namnsdag och Wirus-Wira som fyller två år.. Grattis!


Så avslutar vi dagens blogg. Nu ska jag åka till hjälmaren och hämta en unge. Sen ner till stan och hämta nästa. Den sista kommer väl senare på egen hand kan jag tro.


Ha en bra kväll och ett bra helgslut.










Ovido - Quiz & Flashcards