Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Knäckebröd och frukostar

Av Maria - 13 februari 2009 14:40

Ibland undrar jag om det är nåt fel på min hund. Som när det gäller mat. På mornarna går jag ut med hundarna under tiden som ungarna äter frukost. Det är med nöd och näppe jag får ut peppar. Jag får dra ut honom från köket. Väl ute går det lite bättre. Eller ja, låt mej säga ungefär 100 meter. Då har vi lämnat gården, han har kissat och bajsat i en väldig fart. Sen fryser han fast i backen. Han lutar hela kroppen bakåt och står kvar!!. Jag får helt enkelt dra honom efter mej för att han ska följa med. Vår runda är formad som en cirkel och hundskrället vet när det börjar gå hemåt. Då blir det en djäkla fart på honom och plötsligt är det jag som lutar hela kroppen bakåt för att få hejd på honom. Stackars pegi, som inte alls kissar så där på en gång får knappt tid att sitta ner och göra sitt. Och vad händer när vi kommer till gårdsplanen igen? Jo då är han så uppskruvad att han nästan studsar fram... Behöver jag säga att det går 300 knyck in genom dörren??


Så.. vad är det han vill åt?.. Vad är det som lockar så mycket?? ..  Kan ni gissa eller ska jag berätta?


Ungarnas frukost ! Om han fick välja så skulle han gå ut när de är klara.. Och det konstiga är.. han får aldrig någe av dom på frukosten. (Däremot har han lyckats sno macka några gånger ur deras väskor när de packar ner och står och borstar tänderna).. 


Det här händer bara varannan vecka eftersom barnen är hos sin pappa den andra veckan. Annars är promenaderna lugna och jag får inte ont i armar och rygg..


Just. Knäckebröd ja. Igår köpte jag ett nytt paket knäcke. La det på bänken och allt var frid och fröjd. Tills imorse när jag kört sara till slalombacken. Väl hemma så kommer bara pegi när jag kliver in.


Peppar står i sängen med knäckebröd mellan frambenen, lyckligt mumsande.


Vem fick smulorna? Pegi.


Hoppas han är törstig hela dagen. Förbannade hund!!


Kanske det blir mer blogg senare. Nu ska jag hem och gå ut.. Hoppas han inte snott någe mer!


17:08 Tillbaka hemma igen 


Nu har hundarna och jag gått en timmesvända. Ungefär en halvtimme fick de springa lösa och de tror jag dom tyckte var himla kul... Både hundarna såg så glada ut idag. Is i skägget fick dom båda två.. :) Skägg var väl att ta i med tanke på att våra bästa polare är briarder = massa skägg.. :) Men några strån har dom allt.. Det var skönt att gå, lite kallt men inte så det störde.


Igår var jag och tränade.  Planen var plogat och jag måste säga att så bra plogat har de aldrig varit förut. En stor eloge till den som gjort det måste jag säga! :) Jag trodde det skulle vara lite trögt att komma igång igen men båda hundarna var väldigt taggade och sugna på träning. Och träningen med klossen jag gjort med peppar i höstas gav utslag!.. Efter några gånger kom han på att man ska flytta rumpan när jag flyttar mej.. Ett par gånger låg han faktiskt emot med. Jag är såå nöjd!! Pegi var mycket duktig hon med. Hon låg plats trots snön och inget täcke. Inga 2 minuter men bara att hon kunde ligga så gör mej väldigt nöjd.


Nu ska jag snart åka på årsmöte på klubben. Ha en bra kväll!





 
 
Cilla

Cilla

14 februari 2009 02:01

Hi hi, tjuvar har jag ockås här i huset... komiskt att höra dina varannan veckas problem... kan inte göra annat än att flina :)

http://www.daimilus.se

 
Anette o Nilla

Anette o Nilla

14 februari 2009 09:28

Ha, ha... Nilla är likadan, dom dagar som Husse kliver upp samma tid som oss och sitter och fikar när vi går ut. Jag blev till slut tvungen att dela på dom vid morgonpromenaden - Nilla får själv välja sin längd på prommisen, och Wira får gå så långt som jag vill...

http://www.nilla.webb.se

 
Ingen bild

Pia

16 februari 2009 10:11

Hi hi Wilma hejar på peppar ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juni 2011 21:23

Igår var vi i skogen. Lite bilder därifrån.             Blää! :)       Ett försök till att få alla tre på samma bild. Inte lätt...         Sist hittade vi en fin blomma... Läcker färg eller hur?       Idag...

Av Maria - 15 juni 2011 20:58

Idag har vi gått vårt första öppen klass viltspår. Vi fick vår första pris så det var ju lyckat.   Själv tycker jag att spåret gick så där. Han var lite virrig och tillslut fick jag känslan av att han letade pinnar i spåret. Han gick till alla pi...

Av Maria - 14 juni 2011 10:01

Äntligen är värmen som bortblåst. Vi har inte gjort annat än att flåsat, svettats och önskat att värmen inte var fullt så varm. En del bad för Dizzes del blev det med.   Men nu när värmen är borta så har jag börjat tänka på att träna igen. Det vo...

Av Maria - 5 juni 2011 14:56

Dizze fyller två år och det firar vi med tårta och paket så klart.       Vi satt på altanen och åt lite tårta.. Självklart ska födelsedagshunden ha bästa platsen.        "Får jag ta den där verkligen?? Nja, jag är inte säker på det jag...

Av Maria - 3 juni 2011 21:53

Japp, ni läste rätt. Vi har tävlat igen. Den här gången på Nora Bk. Det var utställning där och Kim, vår uppfödare, hade bjudit mängder av folk på kalas efter utställning och tävlingarna. Så dagen var fylld av snygga hundar, trevligt folk och god mat...

Ovido - Quiz & Flashcards