Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Tränat igen!

Av Maria - 19 februari 2009 21:03

Idag har vi tränat igen. Riktigt roligt är det att komma igång igen. Peppar han viftar på svansen så man tror det ska lossna och pegi hoppar upp och ner en hel del.. Så glädjen går inte att ta miste på iallafall och det är ju kul och steg 1. :)


Helveteskommendering blev det idag. Med det menar jag inte svårhetsgraden utan längden. Vi gick och gick och sprang och gick och sprang och sprang och gick.. ja ni fattar.. Det tog liksom aldrig slut. Jag fick lov att lägga in lite belöningar ibland för att hålla humöret uppe på peppar men överlag gick det väldigt bra. Vändningar på stället är inte bra att träna när det är kallt och snö på marken. Då fryser man om rumpan. Det får vi ta inne. Någe mer som vi ska träna inne är att behålla kontakten trots lockelsen i form av godis eller leksak. Tex gå fot och ha leksaken i vänster hand rakt ut. Vart tittar hunden? På leksaken så klart. Där måste vi träna. Likaså sitta och hålla godiset över huvudet på hunden. Kommendera ligg. Ligger hunden? Troligen inte. Men när den gör det, belöning!! På det här sättet ska vi även få in extern belöning så småningom. Jag vill gärna, speciellt på peppar, få bort berömmet vid mej och istället lägga in en belöning utanför planen.


Nä nu ska jag gå och sova.. Det kommer mer om träningen så småningom men det tvivlar ni ju inte på eller hur? :)


Godnatt och ha en bra morgondag!

 
 
De håriga

De håriga

19 februari 2009 21:32

Kul träning idag :o)
Nu kör vi på, sen kommer tävlingarna gå som på räls....

http://www.tagebriard.se

 
Ann Maya o Yawa

Ann Maya o Yawa

19 februari 2009 21:39

Skicka?? ne du får komma hit så sätter vi på kaffe åxå=) Vad fin sidan är!
Vad duktiga ni är som tränar o står i. Mina fick långprommis till överskott i dag med husse....jag o Abbe (som är sjuk) va hemma o bakade mera muffar=)
kram

http://hem.bredband.net/MayaYawa

 
Anette & Nilla

Anette & Nilla

20 februari 2009 08:09

Det är så kul att se när dom tycker det är rolig med träning. Nillas svans går hela tiden - Wira blir lite mer intensiv och vill gärna hoppa, skälla och busa. Men det är himla kul att se glädjen.

http://www.nilla.webb.se

 
Pia

Pia

20 februari 2009 08:13

Himla bra att du skriver hur och vad du tränar Kul!!!!

http://www.dalmatinerna.se

 
emelie & berit

emelie & berit

20 februari 2009 21:40

kom hit och träna berit med! stackars matten är lamslagen och har ingen fantasi. ;)

http://www.prickig.se

 
Anette

Anette

21 februari 2009 17:29

Du är så duktig som håller i tränar ordentligt =) Man blir riktigt taggad själv =)

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Anette

 
Annica

Annica

23 februari 2009 23:42

Ni förstod säkert att jag åkte till sthlm och träffade mitt barnbarn för första ggr.Tänkte komma på torsdag och träna, vet du om det är plogat??det har ju trillat ner lite snö...nog för att man är van att plumsa när man bor på landet. Många hälsningar Annica och Quincy

http://roviks.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juni 2011 21:23

Igår var vi i skogen. Lite bilder därifrån.             Blää! :)       Ett försök till att få alla tre på samma bild. Inte lätt...         Sist hittade vi en fin blomma... Läcker färg eller hur?       Idag...

Av Maria - 15 juni 2011 20:58

Idag har vi gått vårt första öppen klass viltspår. Vi fick vår första pris så det var ju lyckat.   Själv tycker jag att spåret gick så där. Han var lite virrig och tillslut fick jag känslan av att han letade pinnar i spåret. Han gick till alla pi...

Av Maria - 14 juni 2011 10:01

Äntligen är värmen som bortblåst. Vi har inte gjort annat än att flåsat, svettats och önskat att värmen inte var fullt så varm. En del bad för Dizzes del blev det med.   Men nu när värmen är borta så har jag börjat tänka på att träna igen. Det vo...

Av Maria - 5 juni 2011 14:56

Dizze fyller två år och det firar vi med tårta och paket så klart.       Vi satt på altanen och åt lite tårta.. Självklart ska födelsedagshunden ha bästa platsen.        "Får jag ta den där verkligen?? Nja, jag är inte säker på det jag...

Av Maria - 3 juni 2011 21:53

Japp, ni läste rätt. Vi har tävlat igen. Den här gången på Nora Bk. Det var utställning där och Kim, vår uppfödare, hade bjudit mängder av folk på kalas efter utställning och tävlingarna. Så dagen var fylld av snygga hundar, trevligt folk och god mat...

Ovido - Quiz & Flashcards