Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Utställning och spår

Av Maria - 25 april 2010 20:31

Precis så har vår dag varit. Först utställning i Västerås och sen ett lååångt snårigt spår..


Som vanligt skötte han sej utomordentligt bra. Tyvärr var det ett alldeles för halt golv så farten blev inte vad den borde vara. Men vi hankade oss runt. Först ut, vilket gjorde matten kräknervös. Men men, allt gick ju bra och han var superglad i ringen, domaren fick nästan en puss och en hel dans. Och vad fick dizze av domaren? Jo ett första pris och CK!! Så det blev en vända in i bästa hane. Liten dizze-plutt gick mot Tage och Woodlooks Armangac (Hoppas jag stavade rätt). Den siste en veteran, en stilig sådan. Och tanken blev genast, va sjutton ska vi in här för? Men men, man kan förvånas.. Dizze fick en andra placering!!! Tage tog första platsen och gick sen in i BIR och BIM. Där mötte han stella och blev slutligen BIM! Grattis Både katarina och Veronika!!




En rätt bra debut för Dizzes del eller hur??   




Kritik kommer på hemsidan.




Senare under dagen åkte vi till skogen för att spåra. Rickhard hade lagt ett lååångt spår, i snårigt granris och massa nya lukter.. (Tack rickhard!)    Men jag kan ändå säga att jag är mycket nöjd med pojken. Han tog sej igenom spåren, visst han tappade i vinklarna, han tog pinnar, han tyckte de var jobbigt, han var trött.. Men han gav aldrig upp... Han är en kämpe min kille!!





Nu blir det två veckors övande på vinklar och sen ska rickard få lägga ett nytt spår.. Och ja, gärna på samma ställe..   






Det är tur man har folk som hjälper en.. Tack katarina för.. tja.. bara för att.. Och rickard.. tack för att du orkar gå spåren åt mej... Toppen!!





Nu lockar soffan!!


Ha en bra kväll!! Själv kommer jag somna med ett leende med armen om världens bästa hund!!





 
 
Ann

Ann

26 april 2010 09:48

Snygg o duktig hund du har!!!
Grattis grattis!!

http://lilltass.bloggplatsen.se

 
Katta

Katta

26 april 2010 11:28

Grattis till snygga killen!! Vad duktiga ni är med spårningen. Jag skulle också vilja att någon la spår åt mig. Kan du skicka hit den där Richard? =) kram på er.

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jannebosse

 
Pia

Pia

26 april 2010 13:26

Grattis :D

http://www.dalmatinerna.se

 
Anette o Nilla

Anette o Nilla

26 april 2010 13:48

Grattis!!!

http://www.nilla.webb.se

 
Slash

Slash

26 april 2010 19:11

Grattis,grattis min super duper fina brorsa som fick ett CK.! Lite avis är jag allt men matte mummlar nåt om att jag är världens finaste iaf.
Ja,se mattar dom är ju för roliga!
Ska bli skoj att träffa dig i katrineholm trots att jag redan nu vet min placering!
Matte skickar många grattis kramar till dig!/ Din brorsa Slash

http://labbobriard.zoomin.se

 
emelie

emelie

26 april 2010 23:12

grattis från oss med! :)

http://www.prickig.se

 
Siv & Woodlook's guttene

Siv & Woodlook's guttene

28 april 2010 17:02

GRATTIS - vi viste vel at dere kom til å gjøre det bra ;)
Så morro at det går bra i skogen også....

http://eiketun.wordpress.com

 
Ingen bild

carina

7 maj 2010 13:25

JÄTTE GRATTIS !!! till toppen resultat på utställningen, kanon kul ju..

Kram carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juni 2011 21:23

Igår var vi i skogen. Lite bilder därifrån.             Blää! :)       Ett försök till att få alla tre på samma bild. Inte lätt...         Sist hittade vi en fin blomma... Läcker färg eller hur?       Idag...

Av Maria - 15 juni 2011 20:58

Idag har vi gått vårt första öppen klass viltspår. Vi fick vår första pris så det var ju lyckat.   Själv tycker jag att spåret gick så där. Han var lite virrig och tillslut fick jag känslan av att han letade pinnar i spåret. Han gick till alla pi...

Av Maria - 14 juni 2011 10:01

Äntligen är värmen som bortblåst. Vi har inte gjort annat än att flåsat, svettats och önskat att värmen inte var fullt så varm. En del bad för Dizzes del blev det med.   Men nu när värmen är borta så har jag börjat tänka på att träna igen. Det vo...

Av Maria - 5 juni 2011 14:56

Dizze fyller två år och det firar vi med tårta och paket så klart.       Vi satt på altanen och åt lite tårta.. Självklart ska födelsedagshunden ha bästa platsen.        "Får jag ta den där verkligen?? Nja, jag är inte säker på det jag...

Av Maria - 3 juni 2011 21:53

Japp, ni läste rätt. Vi har tävlat igen. Den här gången på Nora Bk. Det var utställning där och Kim, vår uppfödare, hade bjudit mängder av folk på kalas efter utställning och tävlingarna. Så dagen var fylld av snygga hundar, trevligt folk och god mat...

Ovido - Quiz & Flashcards