Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Maria - 17 mars 2009 07:29

Jag tror minsann våren närmar sej. Tänk, det kanske blir sommar i år också. Imorse vid så där 6.00 när jag var ute och morgonrastade hundarna så var det nästan för varmt för vinterjacka, fåglarna kvittrade och jag fick minsann en glädjekänsla i kroppen.



Underbart, hoppas verkligen att det fortsätter så här nu så att snön försvinner. Jag är så trött på eländet som ligger kvar. I år tycker jag faktiskt att vintern har varit längre än vanligt och varje gång som den tittat fram har det vita kommit tillbaka. Har skyfflat bort snön på min altan och nu vill jag att den torkar upp så jag kan sitta där och mysa i solen.



Men, med våren och det underbara fågelkvittret kommer även en negativ sida fram. Skiten. Bajset. Blä och pest. Jag tycker själv att jag är duktig på att ta upp efter mina hundar. Det finns dock undantag när jag inte tar upp. Djupa diken, skogskanter och risk för rammel typ. Men när folk inte tar upp på gång och cykelvägar, trottoarer och dyligt då blir jag förbannad. Att folk inte fattar att det som göms i snö faktiskt kommer fram när snön försvinner. Idag kryssade jag och mina hundar mellan högar. Hundarna får inte ens lukta på högarna trots att dom protesterar och gärna vill. Det är äckligt. Ta upp efter era hundar även på vintern säger jag. Kan ni inte kliva ut i snödrivan, skaffa bättre skor. Morr fräs!


Över till annat. Nämligen- Sugploppar. Min stora svarta man är en sådan. Imorse var han hemsk och min nacke fick sej ett rejält ryck som lär sitta i hela dan. För i min sugplopp sitter nog en bit magnet med. Först magnet till fläcken, vilket gör rycket, sen när jag väl passerat fläcken så tar det stopp, vilket gör ett ryck till. Fasen va han sitter fast. Det går inte att rubba. Man får stå där och snällt vänta tills han luktat färdigt. Ja jag kan ju bli arg, då lossnar ploppen förståss men det hjälper inte vid nästa fläck.


Så imorse, efter ett ryck som sitter i fortfarande, stannade jag snällt och lyssnade på fågelkvittret i stället. Fågelkvitter betyder vår. Vår är underbart!


Ha en bra dag och hoppas ni har annat än sugploppar i snöret.



Ovido - Quiz & Flashcards