Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Maria - 26 mars 2009 08:45

Ja det blir uppdatering från jobbet vilket gör att bilderna utebliver. Trist men sant. Har dock tagit en del så dom kommer sen. Ni som kan det här med datorer eller har en karl som kan, vad ska man ha för dator? Jag surfar mest, gör hemsida (så klart), grejar med bilder och lyssnar på musik. MEN, grejen är att jag gör allt det här samtidigt. Om det nu är något man ska tänka på när man väljer dator.



Sen kom vi till Maria Hagström träningen. Den var super!! Jag är så nöjd och vi har redan bestämt att vi ska boka en till tid lite senare när det är varmare och när vi fått träna lite på det vi gick igenom.



På kursen jag började i måndags blev det mest teori, det var nämligen halvt snöstorm och jättekallt plus att deras plan var jättedålig. Teorin var ungefär samma som den som fanny drog men nyttigt att höra igen. Vi fick en hemläxa. Omvänt lockande. Vi fick välja själv om det är stå eller ligg eller sitt. Jag har valt stå på peppar. Han är ju inte med på kursen men jag tränar samma med honom hemma. När det gäller pegi hade jag även där tänkt ta stå men hon är fortfarande väldigt "vinglig" i sitt så jag ska nog börja med det så hon fattar grejen. Vi får se.



På privatlektionen var vi fyra, varje hund fick en halvtimme och vi andra kollade på. Nyttigt att höra och se. Jag ska inte ha så mycket godis på peppar i fritt följ utan när han går rätt, klick och kasta boll framåt. Efter några gånger blev han jättetaggad och gick jättebra så det ska jag helt klart fortsätta med. Sen kontakten. Jag ska inte behöva jobba för att få kontakt med peppar utan han ska jobba för att få kontakt med mej. Viss skillnad.. :) Belöna med lek och/eller godis, godis i rörelse gärna.


Sen blev det inte så mycket mer men det var nyttigt och vi ska träna på det nu ett tag. Kul var det och jag kan varmt rekommendera Maria Hagström.


Ska försöka blogga och följa er när jag kan men som ni vet har jag ingen dator. Börjar få abstinens...  :)


Ha en bra dag!



Ovido - Quiz & Flashcards