Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Jag har flyttat

Av Maria - 15 mars 2009 20:33

Iallafall så känns det som jag har flyttat. Jag bor kvar i samma lägenhet men alla mina möbler har i princip bytt plats. För er som inte vet så har jag en fyra. Kök, toalett med dusch och ett stort vardagsrum på nedervåningen och tre sovrum (ett till varje barn), ett badrum med badkar och ett förrådsrum på övervåningen. Tidigare hade jag min dubbelsäng i vardagsrummet och sen soffan i ena hörnet. Lite jobbig, alltid hundhår i sängen eftersom dom både sov och lekte i den när jag inte är hemma men även för att jag inte får något eget sovrum. Så efter lite klagan hos mina föräldrar fick jag deras gamla soffa som är hutlös stor. Så av med sängramen (den ska jag sälja) och upp med sängarna i oscars rum. Oscars säng in i saras rum (hon vill ha två sängar eftersom hennes kompisar ofta sover här på helgerna). Mina sängar längs varsin vägg i oscars rum så jag får en och oscar den andra. Kan lika gärna ha en enkel säng. (Har ju ingen karl och skulle jag mot förmodan träffa en så kan jag ju alltid skjuta ihop sängarna för stunden.) Ut med alla saker från förrådet. In med oscars alla spelsaker och göra spelrum där. Oscars leksaker i en bokhylla i hans och mitt sovrum. Vardagsrummet fick jag möblera om 4 gånger innan jag var nöjd. In med ett matbord med 4 stolar som stått i pappas garage sen jag flyttade hit. Köket och emmas rum är orört men annars är allt förändrat. Men gud så skönt att ha ett sovrum och ett vardagsrum som är just det. Vardagsrum.



Ja nu vet ni min helg. Rätt mör i kroppen måste jag säga. Har en del småsaker kvar men eftersom jag har helt underbara föräldrar så ska dom åka hit och göra det när jag jobbar... Toppen! :)


Nu ska jag kolla klart på wipeout på femman.. Kul program..  :) Sen sova!


Ha det bra!

 
 
Ann Maya o Yawa

Ann Maya o Yawa

15 mars 2009 21:31

Hej
Vad kul med lite förnyelse=) är sängramen 180 så kan vi köpa den?? kram

http://hem.bloggagratis.se

 
emelie & berit

emelie & berit

15 mars 2009 21:43

alltid kul att göra om lite! bortsett från kånkandet av möbler då kanske. ;)

http://www.prickig.se

 
Anette & Nilla

Anette & Nilla

16 mars 2009 09:59

Vad skönt med ett sovrum - bara att kunna stänga dörren om man inte orkar bädda. ;) Och vad fint det ska kännas i vardagsrummet när sängen är borta. =)

http://www.nilla.webb.se

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

16 mars 2009 10:13

Hej ! ja då har du kämpat i helgen , men så skönt när det blir klart :) låter att bli toppenfint :)

http://prickigapojkar.minsite.net

 
Pia

Pia

16 mars 2009 10:17

Visst är det roligt att möblera om....i allafall när det är färdigt ;)

http://www.dalmatinerna.se

 
Jennie

Jennie

16 mars 2009 16:06

haha, behöver knappast gå på gymmet ser jag :D

http://www.blogtown.se/blog.php?date=2009-03-16&id

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juni 2011 21:23

Igår var vi i skogen. Lite bilder därifrån.             Blää! :)       Ett försök till att få alla tre på samma bild. Inte lätt...         Sist hittade vi en fin blomma... Läcker färg eller hur?       Idag...

Av Maria - 15 juni 2011 20:58

Idag har vi gått vårt första öppen klass viltspår. Vi fick vår första pris så det var ju lyckat.   Själv tycker jag att spåret gick så där. Han var lite virrig och tillslut fick jag känslan av att han letade pinnar i spåret. Han gick till alla pi...

Av Maria - 14 juni 2011 10:01

Äntligen är värmen som bortblåst. Vi har inte gjort annat än att flåsat, svettats och önskat att värmen inte var fullt så varm. En del bad för Dizzes del blev det med.   Men nu när värmen är borta så har jag börjat tänka på att träna igen. Det vo...

Av Maria - 5 juni 2011 14:56

Dizze fyller två år och det firar vi med tårta och paket så klart.       Vi satt på altanen och åt lite tårta.. Självklart ska födelsedagshunden ha bästa platsen.        "Får jag ta den där verkligen?? Nja, jag är inte säker på det jag...

Av Maria - 3 juni 2011 21:53

Japp, ni läste rätt. Vi har tävlat igen. Den här gången på Nora Bk. Det var utställning där och Kim, vår uppfödare, hade bjudit mängder av folk på kalas efter utställning och tävlingarna. Så dagen var fylld av snygga hundar, trevligt folk och god mat...

Ovido - Quiz & Flashcards