Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Maria - 4 maj 2009 14:08

Det var tur mina barn på söndag kväll sa.. "mamma du vet att vi är lediga imorgon, det är planeringsdag på skolan"... Då kunde jag vila ut en dag till och det behövs!! Jösses vilken helg, jag är trött!!


Vi har planerat och genomfört en utställning och varit på exteriörbedömning. Mycket roligt alltihop men jobbigt blev det!


Bilder blir det nu.. Fler bilder hittar ni på hemsidan, som förresten är ny så titta in, Har lagt in en del i galleriet. Sen ligger det bilder från utställningen på Arboga BKs hemsida med. Protokollet från bedömningen ligger på hemsidan, även kritiken på utställningen. Se nytt.



Jag är väldigt nöjd med beskrivningen, fick många lovord på båda hundarna. Pegi låg precis på måttet. Hon är 53 hög. (Pust hon klarade sej.) Peppar blev inte bedömd men mätt, han är 64 hög. Tydligen betydligt högre än sin bror affi. (Som snart ska bli pappa för övrigt).  Jag är så nöjd!


Men vi börjar hos Karin och Melker i Norrköping, allstå på exteriörbedömningen.




 Mor och son i hammocken... underbart väder hade vi... :)







Melker i vagnen.. sötnosen!!






 


 Ritza, karins tik är dräktig... Undrar hur många det är därinne?? :)





 


Max sitter och väntar på karin...













 


Medans bedömningen pågick så fikade vi....  Gott gott...






 


 Titta, en mörk till även om peppar var värre...  :) Så fin...







 


 Titta öronen... :)







 Direkt efter bedömningen åkte vi till klubben för att göra en del förberedelser, sätta upp tält och sånt....

 


 Allt slutade med prick och labradorbus :)







Sen blev det söndag och uställningen började.. Folksamling. Kul att det kom så många...  

 












Sen måste jag berätta en sak till.. När vi var på bedömningen sa karin.. "Va svullen hon är, ska hon snart löpa?"


-Nej då, hon har varit så här i en månad minst nu så de tror jag inte. Hittills har hon bara löpt en gång per år... "



 I går morse innan vi åkte på uställningen såg jag att hon löpte... *suck*



Det var allt.. Nu ska jag göra revbenssjäll och potatis..



Ha en bra dag!















Ovido - Quiz & Flashcards