Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Maria - 13 maj 2009 13:00

Idag var jag i Köping och vägde mej. Skulle hämta kortet som dom skriver i eftersom jag knappt väger mej i köping utan mestadels i arboga. Då ska hon föra över mej dit istället.


Trodde det skulle gå lite illa eftersom jag ätit massa onyttigt. En del bullar, bröd till frukost, några bitar chocklad, druckit dricka och lite så. Men det som är positivt nu är att jag kan bara ta en bit, eller en bulle, sen känner jag mej onyttig. Är skönt att ha fått in det tänket för då minskar mitt slarv. Mina matportioner har jag minskat och juicen som var standard till frukost i hop med macka har jag bytt ut mot fil och nyttiga flingor i veckorna och annat på helgen. Då blir det nån macka, ett ägg och lite juice eller nåt "lyxigt". Så förändrat mina matvanor har jag absolut gjort.




Dagens viktminskning är -0,7 kg! Fast jag slarvat (i allafall i mina ögon)... Nu har jag varit på besök totalt 10 veckor varav första veckan bara var invägning så klart. På dom 10 veckorna har jag gått ner totalt 6 kg och fått 2 guldstjärnor. :)



Jag är så nöjd och byxorna sitter bättre. Provade ett par av mina gamla jeans och visst är det lite kvar innan dom sitter bra. Ett par ännu äldre sitter inte alls om ni förstår vad jag menar.  :) Så visst är det ett tag kvar men det gör inget. Bara det går neråt..



-----



Peggan är med mej på jobbet nu några dagar. Hon höglöper. Peppar bryr sej inte under resterande del på löpet men höglöpet är väldigt intressant. Är jag inte hemma då försöker han. Så för hennes skull får hon följa med. Tur man har en snäll arbetsgivare. :)



-----



Nästa helg är det läger och katarina och jag ska bo i samma stuga. Vi håller tummarna för att inte bara löpet är över utan även doften men annars har Therese lovat ställa upp som hundvakt. Höglöpet lär vara över då och allt som finns kvar är doft men det är tillräckligt för att Tage ska bli nojig. Smurf bryr sej inte sa therese utan peggan fick komma och bo med dom i stugan då. Tur man har vänner som ställer upp som hundvakt ibland.



------



Nästa vecka har jag tagit semester måndag och tisdag. Onsdag ska jag jobba 7-12 och sen är jag ledig till måndagen igen. Behöver lite ledigt och ser verkligen fram emot att vara ledig. Tyvärr kunde jag inte ta ledigt onsdagen för jag blir ensam den dagen men men, några timmar ska jag väl stå ut.



------



Katarina och jag satt och spånade igår och jag kom fram till att jag ska försöka tävla lydnad ganska mycket nu under sommaren och sen även försöka på en apelldebut med peppar i augusti. Pegi ska nog får en debut hon med, både lydnad och apell tror jag. Det är bra att ha målen tycker jag, det får mej att träna mer och effektivare.



-----




 Det blev en massa olika dravvel idag ser jag nu... Men ni står väl ut. :)



Nu ska jag jobba igen..


Ha en bra dag!!





Ovido - Quiz & Flashcards