Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Maria - 25 maj 2009 21:08

Så var vi hemma igen. Trötta men väldigt nöjda. Det var jätteroligt att träffa alla. En del har jag träffat på utställningar, en del var helt nya. Men alla var lika trevliga och kul hade vi. Det var jättebra ordnat och klubben var jättefin och stor. Planerna var hutlöst stora, fina uppletande planer och en helt ok skog för spår. Så ja, vi är helt nöjda.


På fredagen när vi kom så var det mest samkväm, grillning och massa prat. Jättekul hade vi helt enkelt. Sen kom natten. Ojoj vilken natt! Det var kallt!! Vi glömde ju sätta värmen så man kan säga att vi frös. Jag sov nog inte mer än 2 kanske 3 timmar. Stackars peppar han frös så madrassen skakade, tillslut fick han låna min fleecejacka. Det var en seg lördag men trots det så spårade vi. Eller de andra spårade, jag fick i uppgift att träna upp intresset för pinnarna. Det var jätteroligt och vi ska helt klart fortsätta så. Vi fick även veta hur man kan lära hunden att utesluta vittringen som är luftburen.




Senare blev det utställningsträning för de som var intresserade. Peppar och jag låg på madrassen och sov. :)



På lördagskvällen kan jag säga att vi satte på värmen. :) Vi sov som små stockar. Söndagen blev en lika rolig dag. Vi hade lite uppletande. Jag ville köra med tre saker för att efter två saker brukar han inte hämta fler. Men jodå, den här gången gjorde han det. Inget tips där inte. :)


Vår tränare var jättebra och hade massa tips, bla hur man leker upp ett bra gripande. Lite bilder på det kommer.


Ja som ni märker så körde vi massa, har inte fått med allt. Jag är lite för trött för att skriva allt, får tänka och ta lite allt eftersom.

Här kommer lite bilder iallafall.




 


 Norrköpings bk





 Lite uppställningsträning för de som är vana.






Peppar passade på att rulla sej när vi var och tittade en stund efter vår tupplur.





 


Frisco och Liza. Frisco är en av mina favoriter. Så fin tycker jag.




 


Milton och Carina. Ni ser att tage ligger längre bak i bilden.





 


 Kennelmamman Kim. Sittande är Peo.




 


 Här har vi kört lite uppletande. Vår tränare Henka och Gittan står bredvid.




 


Henka kampade lite med peppar. Eller försökte. Peppar var inte så sugen alls på att umgås med honom. :) Han återvände till mej hela tiden.





 


 Sen var det vår tur.





 




Så, det var allt för den här gången. Nu ska jag försöka sova igen några timmar. :)











Ovido - Quiz & Flashcards