Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Maria - 20 maj 2009 07:26

Japp, vi har varit på riktigt bra träning, nämligen vår Birgitta träning. Igår hade vi tre stationer som vi fick gå mellan.

Nr 1. Framförgående.

Nr 2. Läggande och ställande under gång. Ettans apport.

Nr 3. Uthoppet på hopp/sitt/hopp och ettans inhopp (som egentligen är samma som på apellen). Vändningar och halter i linförigheten. Targettrampet.





Pegi har precis löpt klart men eftersom jag tror att hon luktar rätt rejält fick hon vara hemma och jag körde med Peppar istället. Och han gick så DJÄVLA bra, rent ut sagt. (Ursäkta det grova ordet). Han gjorde allt klockrent och man verkligen ser hur han älskar träningen. När man ser på träningen så här så har han utvecklats massa sen förra året och det vore väl själva fan om inte ett första pris är i hamn i år. Men man ska inte hoppas, besvikelsen blir så stor om de inte funkar.





Nu ska vi på träningsläger i helgen och sen är det tävling nästa vecka. Hemmaplan kanske gör susen?




På fredag åker vi iallafall men för det ska vi hinna med en vårfest på klubben. Jag hade helt tagit fel på dag, trodde ju festen var på torsdag men icke. Ikväll är det dags!  Blir spännande att se vad de hittat på.  Tar med kameran så det blir rapport därifrån troligen redan innan vi åker på ...




LÄGER!!




Pegi ska inte följa med. Jag tror inte att det kommer att funka med Tage, han var alldeles för sugen förra året så här nära efter löp så vi provar inte ens. Hon kommer att få det kanonbra för hon ska vara hos Therese och smurf. Pegi och smurf är värsta polarna, dom delar på allt tom sängen. Hoppas du får plats Therese! :) Och dom har ju flyttat ut på landet så pegi får lantluft i lungorna hela helgen. Pegi kommer att trivas som fisken i vattnet och då kan jag lugnt åka bort när jag vet att det kommer gå bra. Therese du är en klippa, tack gumman!!





Vet att det är många som ska på dalmatinerlägret som är på samma helg och jag hoppas ni får det toppen! Bra väder över norrköping och tånga hed är allt vi kräver eller hur? :) Förväntar mej rapporter och mycket bilder på alla snygga dalmisar där borta efter helgen sen. Ni får titta in här och sen en svart, korthårig dalle och en förfärlig massa långhår.. :)





Ha en bra helg!

Ovido - Quiz & Flashcards