Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Maria - 14 maj 2009 08:09

Japp, så är det. Peppar är halt. Igen.





Jag tror det blev för mycket igår för honom. Först fick han gå en långpromenad med morfar och en del av den bestod av lek i teknikbacken. Det är fortfarande snö där och det är ju kul. :) Men jag tror inte att den biten spelade in utan det som gjorde det onda kom senare.





Efter jobbet åkte jag till annika och paint och vi tog en promenad i skogen. På vägen hem gick vi över åkrarna och hundarna var lösa. Rätt som det är ser jag bara en hare i full fart dryga 10 m framför oss. Efter kommer peppar. Antagligen hade han kommit för nära när den låg och tryckte så han skrämde upp den. Så fort har jag nog aldrig sett peppar springa förut. Djävlar vilken fart. Sa till Annika " Nu skulle du haft kameran, det där hade blivit häftiga bilder".. Sen kom jag på att jag kanske ska ropa på honom för han stannade ju faktiskt inte. Han brukar inte jaga efter men antagligen fart dragningskraften för stor när det var på öppet fält. Vi har ju gått nästan rakt in i rådjur i skogen men dom bryr han sej inte direkt om. Ett tag blev jag lite stressad för det går en stor väg längre bort och han stannade inte när första åkern tog slut utan flög över ett djupt dike och fortsatte ut på nästa. Haren vek av och sprang genom några träd/buskar och då kom peppar när jag ropade. Tur han inte fortsatte för vägen var nog inte mer än 75-100 m efter dungen. Och att han inte fick tag i haren, stackars liten hare, den var nog rätt stressad. Peppar var rätt slut när han kom tillbaka, tungan hängde långt ut. :)





Imorse när peppar kom så stödde han inte riktigt på benet utan hältan var rätt rejäl. När han fått gå ett tag så blev det bättre men bra är han inte. Blir vila ikväll istället för träning. När jag får skattepengarna ska jag nog beställa en tid för röntgen av höfter, knäled och ben så jag får se vad som är felet eftersom det kommer tillbaka hela tiden.






Trist men sant.




Hoppas ni får en bra dag.. Snart är det helg, tänk va skönt!









Ovido - Quiz & Flashcards